شرکت بهمن موتور در سال ۱۴۰۰ محصولی بنام JETOUR X۷۰ را به بازار کشورمان آورد ولی آنرا با نام فیدلیتی پرایم، تحویل خریداران ایرانی داد. این شرکت سپس در بهار ۱۴۰۳ دومین عضو خانواده فیدلیتی را با پسوند «پرستیژ» معرفی نمود که هم به لحاظ ابعادی، بزرگتر و حجیمتر از پرایم شده بود و هم به لحاظ طراحی، چهره مدرنتر و جذابتری نسبت به پرایم داشت.
اما واقعیت اینجاست که فیدلیتی پرستیژ، در واقع نسل جدید فیدلیتی پرایم محسوب میشود. به عبارت بهتر، شرکت چری در سال ۲۰۲۰ میلادی، نسل دوم جتور X۷۰ را با نام جدید X۷۰ PLUS معرفی نمود و چندین سال بعد نیز شرکت بهمن موتور، همین خودرو را تحت عنوان تیپ پرستیژ، به ایران آورد.
تیپ پرستیژ همچون تیپ پرایم، در مدلهای ۵ نفره و ۷ نفره عرضه شده.
در مدل ۵ نفره، حجم فضای صندوق معادل ۴۳۸ لیتر است، اما در مدل ۷ نفره، این فضا تنها گنجایش ۹۴ لیتر را دارد. البته در هر دو مدل، صندلیهای ردیف دوم را میتوان جمع کرد که در اینصورت، فضای بار عقب به عدد ۱۶۸۰ لیتر میرسد که تقریبا با تیپ پرایم، یکسان است.
فیدلیتی پرستیژ، علاوه بر تغییرات ظاهری، بهبودهای فنی خوبی را نیز نسبت به فیدلیتی پرایم، پشت سرگذاشته است. بعنوان مثال، نوع موتور خودرو تغییر کرده و به تکنولوژی پاشش مستقیم سوخت (GDi) تجهیز شده و حجم آن نیز از ۱.۵ لیتر به ۱.۶ لیتر افزایش یافته است. ضمن اینکه گیربکس نیز از شش سرعته (در تیپ پرایم) به هفت سرعته (در تیپ پرستیژ) ارتقا داده شده. این تغییرات باعث شده تا وزن پرستیژ در مدل پنج نفره، حدود ۵۹ کیلوگرم و در مدل ۷ نفره نیز حدود ۶۷ کیلوگرم، سنگینتر از تیپ پرایم باشد.
خوشبختانه در فیدلیتی پرستیژ، آپشنهایی وجود دارد که قبلا در تیپ پرایم ندیده بودیم. مهمترین مزیت تیپ پرستیژ را باید سیستم ایمنی کمکی راننده (ADAS) آن بدانیم چراکه رادارهای پیشگیری تصادف در جلو (FCW) و عقب (RCTA)، رادار تغییر لاین (LDW) و ماندن در لاین (LKA)، ترمز اضطراری (AEB)، کروز هوشمند (ACC) و نور بالا اتومات (IHC) به تیپ پرستیژ اضافه شوند.
البته علاوه بر این سیستمها، موارد دیگری مانند سردکن صندلیهای جلو، مموری صندلی راننده و آینهها، شیفتر فرمان، ایربگ پردهای و ... نیز کاملا جدید هستند و در تیپ پرایم، وجود نداشتند.
ارسال نظر