۰۵ آذر ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۸۹۵۱

پس از آزادسازی مشروط واردات خودرو در اوایل دهه ۱۴۰۰ خورشیدی، واردکنندگان زیادی به سراغ محصولات جدید تویوتا رفتند که از میان آنها، شرکت‌های «معین خودرو ایرانیان» و «برساوش» گوی سبقت را از رقیبان‌شان ربودند و موفق شدند که نسل دوازدهم کرولا (اتاق E۲۱۰) را زودتر از بقیه و البته در تیراژ بالاتر نسبت به سایر شرکت‌ها، به کشورمان بیاورند.

 اما علاوه بر کرولای جدید، برادر دوقلوی آن، یعنی «تویوتا لوین» نیز به کشورمان آمد و از بهار ۱۴۰۳ برای نخستین‌بار، تحویل خریداران ایرانی شد.
تویوتا لوین وارداتی، که به نوعی، نسخه‌ای تغییرچهره یافته از تویوتا کرولاست، با همکاری شرکت GAC در کشور چین ساخته شده و در تمامی تیپ‌هایش، شباهت‌های زیادی به کرولا دارد. از نظر ظاهری، طراحی تویوتا لوین کاملا یادآور کرولابوده و ابعاد آن نیز تقریبا یکسان است. البته یکسری تفاوت‌های ظاهری جزئی، مانند طراحی سپر، چراغ‌ها و برخی جزئیات دیگر، این دو مدل را از هم متمایز می‌کند.


لوین در نسخه توربو بنزینی، مجهز به موتور ۱.۲ لیتری توربو (۹NR) است که دقیقا با قلب کرولای E۲۱۰ یکسان بوده و به همین دلیل نیز عبارت نام‌آشنای D۴T را روی صندوق عقب لوین توربو مشاهده می‌کنیم.

 این موتور، بهینه و کم‌مصرف است، اما در عین حال، شتاب قابل قبولی را به راننده ارائه می‌دهد. گیربکس لوین و کرولا نیز یکسان و از نوع S-CVT است. این ویژگی‌ها باعث می‌شود که لوین توربو انتخاب مناسبی برای رانندگانی باشد که به دنبال خودرویی با عملکرد اقتصادی و کارآمد هستند.
به عنوان یک خودروی اقتصادی شهری، لوین دارای مشخصات خوبی است، اما نمی‌توان آن را یک خودروی لوکس در نظر گرفت.

 با این حال، طراحی مدرن و خطوط دینامیک بدنه، جلوپنجره بزرگ و چراغ‌های LED، به جذابیت ظاهری این خودرو افزوده‌اند. فضای داخلی تویوتا لوین برای خانواده‌ها مناسب بوده و فضای بار آن نیز بزرگ و جادار است. این خودرو دارای هفت ایربگ است که یکی از آنها برای حفاظت از زانوی راننده طراحی شده است، که نشان‌دهنده توجه ویژه به ایمنی سرنشینان است. صندلی‌ها راحت و ارگونومیک بوده و فضای پا و سر کافی برای سرنشینان جلو و عقب فراهم می‌کند. همچنین، استفاده از مواد با کیفیت در داخل کابین، تجربه‌ای مطلوب را برای سرنشینان فراهم می‌کند.

محور محرک: دیفرانسیل جلو
گیربکس: CVT با ۱۰ دنده مصنوعی
پیشرانه: ۴ سیلندر توربوشارژ (۹NR-FTS)
حجم موتور: ۱.۲ لیتر
قدرت: ۱۱۴ اسب‌بخار
گشتاور: ۱۸۵ نیوتن‌متر
شتاب: ۱۰.۱ ثانیه
سرعت: ۱۶۰ کیلومتر برساعت
مصرف ترکیبی: ۵.۹ لیتر در صد کیلومتر

ارسال نظر