کد خبر: ۸۳۳۰
۱۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۷

هفت سال پس از عرضه پژو ۴۰۵ در ایران و به‌صورت دقیق‌تر در سال ۱۳۷۹، ایران‌خودرو تبلیغات خود را برای فروش مدلی جدید با نام «پرشیا» آغاز کرد؛ مدلی که البته اندکی بعد، به «پارس» تغییر نام داد.

پژو پارس XU7P

 پژو پارس را باید فیس‌لیفتی فرانسوی از پژو ۴۰۵ دانست که برای بازار کشور‌های درحال توسعه و با الهام از پژو ۴۰۶ طراحی شده است. ظاهر جذاب‌تر پارس در مقایسه با ۴۰۵ باعث شد تا استقبال مشتریان ایرانی از این محصول بسیار چشمگیر باشد طوری‌که حتی با گذشت بیش از ربع قرن از مونتاژ آن، همچنان از محبوب‌ترین تولیدات داخلی است. پژو پارس این روز‌ها در قالب دو تیپ با نام‌های پارس سال (با پیشرانه ۱.۸ لیتری XU۷) و پارس LX (با پیشرانه ۱.۶ لیتری TU۵) به مشتریان تحویل داده می‌شود که هر دو تیپ علی‌رغم شباهت‌های فنی و افت کیفیت در طی چند سال اخیر، از شرایط مناسبی در بازار فروش برخوردارند.

 ایران خودرو از اواخر سال ۹۷، «رینگ آلومینیومی» را از تجهیزات استاندارد پارس LX و اتومات و همچنین «ترمز عقب دیسکی» را هم از تجهیزات استاندارد پارس LX حذف کرد. ایران خودرو همچنین از بهار ۱۴۰۱، تیپ‌های جدیدی را با نام «پارس سفارشی» و «پارس سفارشی ELX» به بازار فرستاد. در پارس سفارشی، هر دو آپشنی که قبلا از روی آن حذف شده بود را دوباره دیدم.

 این ۲ آپشن عبارتند از: رینگ آلومینیوم و ترمز عقب دیسکی. علاوه بر این، شیشه‌های عقب نیز از نوع «دودی» هستند. اما در پارس سفارشی ELX علاوه بر این ۳ آپشن‌ها، چندین ویژگی جدید دیگر نیز نصب شده که عبارتند از: سنسور نور، سنسور باران، سنسور باد تایر، آینه تاشو برقی، صندلی برقی و مالتی مدیا (دوربین عقب با مانیتور لمسی). هر دوی این تیپ‌ها، هم با موتور XU۷P و هم با موتور TU۵ فروخته شدند و تنها تفاوت‌شان در آپشن، اضافه‌شدن «کروز کنترل» بود که فقط روی پارس TU۵ سفارشی ELX نصب است.

 ایران خودرو به دلیل رعایت استاندارد‌های ایمنی، در سال ۱۴۰۲ آپشن‌های «چراغ دی لایت» و همچنین «چراغ پوزیشن لامپ» را به تجهیزات استاندارد خودرو اضافه کرد.

پژو پارس XU7P

پژو پارس XU7P

محور محرک: دیفرانسیل جلو
گیربکس: ۵ دنده دستی
پیشرانه: ۴ سیلندر XU۷ پلاس
حجم موتور: ۱.۸ لیتر

قدرت: ۹۷ اسب‌بخار
گشتاور: ۱۴۶ نیوتن‌متر
شتاب: ۱۲ ثانیه
سرعت: ۱۸۵ کیلومتر برساعت
مصرف ترکیبی: ۷ لیتر در صد کیلومتر

ارسال نظر