به گزارش کارنا، شرکت خودروسازی جک با امضای قرارداد همکاری با شرکت CATL، قرار است از پلتفرمهای CATL برای توسعه خودروهای برقی خود استفاده کند.
واحد توسعه خودروهای برقی شرکت خودروسازی جک (Yiwei)، با امضای قرارداد مشترک با شرکت CATL استفاده از پلتفرم CIIC-S را برای تولیدات خودروهای برقی و EREV در اولویت قرار میدهد. این پلتفرمها شامل مدلهایی است که امکان تعویض باتری را فراهم میکند.
قرارداد همکاری، در تاریخ ۳ ژانویه در مقر اصلی شرکت CATL در شهر نینگده استان فوجیان چین بین این دو شرکت امضا گردید. این سند همکاری در حضور ژیانگ ژینگچو، رئیس و مدیرکل شرکت خودروسازی جک، و رابین زنگ، رئیس و مدیرکل شرکت CATL منعقد شد.
قرارداد امضا شده قرار است همکاری استراتژیک هر دو شرکت با یکدیگر را که در تاریخ ۶ ژانویه ۲۰۲۴ به امضا رسیده بود، تقویت کرده و عمق همکاریها را افزایش دهد.
این شرکتها، استفاده از پلتفرم CIIC-S را برای برنامه خودروهای سواری با انرژی جدید Yiwei، که شامل مدلهای مختلفی از جمله مدلهای با قابلیت تعویض باتری، مدلهای خودروی الکتریکی باتری (BEV) و مدلهای خودروی الکتریکی با برد گسترده (EREV) است، در اولویت قرار خواهند داد.
Yiwei همچنین اعلام کرد که این دو شرکت برای ترویج تحقیق و توسعه مشترک در زمینه فناوریهای شاسی هوشمند پیشرفته که شامل مدیریت حرارتی، بستههای باتری و معماریهای EE است، همکاری خواهند کرد.
فناوری CIIC، امکان جداسازی و توسعه موازی بدنههای بالا و پایین را به وجود میآورد، بنابراین روند تولید را کوتاه خواهد کرد. در ماه آگوست سال گذشته، Neta Auto اعلام کرد که شوتینگ بریک Neta S اولین مدلی است که بر روی شاسی اسکیتبرد CIIC CATL ساخته میشود. با این حال، این شرکت در حال حاضر با مشکلات مالی مواجه است و رویکرد داخلی آن با چالشهای مختلفی دست و پنجه نرم میکند.
در ۲۴ دسامبر سال ۲۰۲۴، CATL شاسیهای Bedrock را که نوع دیگری از پرچمدار CIIC است، روانه بازار کرد، و اولین خودروسازی که این شاسی را به کار گرفت، شرکت خودروسازی Avatr Technology بود، که یکی از شرکتهای تابعه خودروسازی چانگان است.
ارسال نظر