۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷
برخورد با خودرو‌های شوتی در کهگیلویه و بویراحمد تشدید می‌شود
رئیس پلیس راهور استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اینک این استان یکی از کانون‌ها و گذرگاه‌های امن برای عبور خودرو‌های شوتی تبدیل شده و با توجه به تاکید مسئولان و درخواست‌های مکرر مردمی به ویژه روستا‌ها مسیر تردد شوتی‌ها برخورد شدید و قاطع با این خودرو‌ها در دستور جدی پلیس قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۰۲۵

به گزارش کارنا، سرهنگ جابر پیوست در این رابطه، اظهار کرد: تداوم طرح‌های امنیت بخش در محور‌های مواصلاتی و مقابله با مخاطرات رانندگی خودرو‌های شوتی برای دیگر رانندگان، طرح برخورد با خودرو‌های شوتی به مرحله اجرا در می‌آید.

وی افزود: پلیس به دنبال این است که با اجرای طرح‌های ضربتی نسبت به جمع آوری و توقیف خودرو‌های شوتی که با حرکات مخاطره آمیز خود باعث بی نظمی در حوزه ترافیکی برای شهروندان ایجاد می‌کنند برخورد کند.

سرهنگ پیوست تأکید کرد: با توجه به اینکه این خودرو‌ها علاوه بر زیان اقتصادی، خطرات، تصادفات و احتمال آتش سوزی و گره‌های ترافیکی را در سطح معابر به وجود می‌آورند لذا برخورد با چنین خودرو‌هایی را در سراسر استان در اولویت کاری خود داده است.

رئیس پلیس راهور استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: از همه شهروندان انتظار داریم که همکاری‌های لازم را در این خصوص با خادمین خود در پلیس راهنمایی و رانندگی استان داشته باشند.

وی تصریح کرد: این خودرو‌ها علاوه بر اینکه خطراتی برای خود و دیگر شهروندان به وجود می‌آورند لازم است دیگر نهاد‌های دولتی نیز پشتیبانی لازم را در جهت برخورد و رفع نگرانی شهروندان در خصوص عواقب این پدیده شوم را در دستور کار قرار دهند.

 سال هاست که خودرو‌های شوتی با سرعت ۱۲۰ تا ۱۶۰ کیلومتر امنیت مردم کهگیلویه و بویراحمد را به خطر انداخته‌اند.

کهگیلویه و بویراحمد در مسیر قاچاق کالا از بنادر جنوبی به استان‌های مرکزی و تهران قرار دارد و روزانه خودرو‌های شوتی با سرعت‌ها و سبقت‌های غیر مجاز با عبور کاروانی در جاده‌های کم عرض و پر پیچ و خم استان ساز مرگ را به خوبی کوک کرده اند.

این ارابه‌های مرگ جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد را به تسخیر خود درآورده اند و حتی بر تعداد آن‌ها روز به روز افزوده می‌شود و همه ساله عابران پیاده و سرنشینان خودرو‌های دیگر را در جاده‌ها به کام مرگ می‌کشانند.
منبع: ایرنا

ارسال نظر