۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
نمایشگاه خودروی تهران پایان یافت
تازه‌واردان بازار خودروی ایران
نمایشگاه اتواکسپو تهران، به عنوان مهم‌ترین نمایشگاه خودرو در ایران، روز یکشنبه ۱۵ بهمن به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۱۱۹۵

به گزارش کارنا، این نمایشگاه که با عنوان پنجمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو، فناوری‌های نوین و صنایع وابسته تهران برگزار شده بود، در کنار خودرو‌های مونتاژی و وارداتی چینی، به صورت محدود میزبان خودرو‌های ژاپنی و کره‌ای نیز بود.

اما مهم‌ترین تمایز این دوره با دوره‌های پیشین، عزم شرکت‌ها برای عرضه خودرو‌های برقی بود. به طوری که اکثر شرکت‌های فعال در صنعت خودرو، گزینه‌های جذابی برای واردات خودرو‌های برقی به نمایش گذاشتند. این روزها، سیل عظیم برقی سازی و هیبریدی‌سازی خودرو‌ها در ایران به راه افتاده است و در همین راستا، شاهد آن هستیم که حتی خودروسازان دولتی نیز به فکر تولید محصولات برقی و واردات مدل‌های هیبریدی افتاده‌اند.

کرمان موتور و تاکسی برقی
کرمان موتور مدل‌های کی‌ام سی ایگل EV و جک E ۵۰ A برقی را به نمایشگاه آورد. اولی یک سدان بومی برای کرمان موتور به شمار می‌آید و دومی هم قرار است در نقش یک تاکسی برقی ظاهر شود. از دیگر محصولات کرمان، که یک خودروی پلاگین محسوب می‌شود، می‌توان به کی‌ام سی JS ۶ PHEV اشاره کرد. خودرویی که در واقع، نسل کاملا جدید جک S ۵ است و یک کراس‌اوور با طراحی به روز و ابعاد مناسب برای تردد شهری و جاده‌ای محسوب می‌شود.

بهمن و کراس اوور برقی
گروه بهمن نیز با دست پر در زمینه خودرو‌های برقی و هیبریدی به نمایشگاه خودرو تهران آمد. این خودروساز فنگون E ۵ را به عنوان یک خودرو هیبریدی و هونگچی EQM ۵ و نتا U را به عنوان دو خودروی برقی به همراه داشت. نتا U نخستین نمایش عمومی و در واقع رونمایی خود را در این اتواکسپو تجربه کرد. این کراس‌اوور برقی با ۱۶۱ اسب بخار قدرت و امکاناتی در خور توجه با برند بی‌ام کارز به صورت وارداتی به بازار خواهد آمد.

فردا موتور با دو برند وارداتی
فردا موتور دو مدل جیلی با خود به همراه آورد، که یکی از آن‌ها به نام آزکارا یک کراس اوور دو دیفرانسیل هیبریدی و دیگری با نام جئومتری C، یک هاچ بک کراس شهری با پیمایش ۵۰۰ کیلومتر با هر بار شارژ به شمار می‌آید. جیلی جئومتری C را به واقع می‌توان از نظر سبک طراحی ظاهری و به‌خصوص داخل خودرو، یکی از جذاب‌ترین خودرو‌های موجود در نمایشگاه دانست.

دیگر خودرو وارداتی فردا موتور از برند MG و مدل ام جی GT است که یک سدان اسپرت محسوب می‌شود. نسل پیشین این خودرو طی دوره‌های قبلی واردات خودرو به ایران رسید و توانست در مدتی کوتاه، توجه برخی مشتریان را به خود جلب کند. نسل جدید ام جی GT به وضوح یک خودروی آسیایی و اسپرت را به نمایش می‌گذارد، البته طرح چراغ‌های عقب آن تا حد زیادی به مدل‌های قبلی ام جی شباهت دارد. کابین ام جی GT نیز در مقایسه با ام جی ۵، طراحی مدرن تری دارد و به خودرو‌های امروزی بیشتر شبیه است.

کوشا خودرو و برند کره‌ای
کوشا خودرو به عنوان یکی از شرکت‌های نوپا در زمینه واردات خودرو به کشور، اکنون متولی واردات و عرضه خودرو‌های کیاست. این شرکت در پنجمین دوره نمایشگاه خودروی تهران موسوم به اتو اکسپو تهران ۱۴۰۲، پنج مدل از محصولات کیا را به نمایش عموم گذاشت. در این دوره از نمایشگاه، شاهد حضور پنج مدل کیا از جمله K ۵، سلتوس، سونت، پگاس و سراتو بودیم.

اروین خودرو نیز محصولی از برند ژاپنی هوندا را به نمایش گذاشت. هوندا وزل بنزینی و برقی خودرو‌هایی هستند که توسط این شرکت به صورت واردات عرضه خواهند شد. البته دقیقا همین دو محصول در غرفه معین خودرو ایرانیان هم دیده شد. علت آن است که در دور جدید واردات محدودیت و انحصاری وجود ندارد. شرکت اروین خودرو قرار است واردات محصولات هوندا را به صورت گسترده انجام دهد. همچنین قرار است چهار مدل هوندا توسط معین خودرو به بازار کشور عرضه شود که البته فعلا تنها وزل برقی یا همان کراس اوور ENS ۱ در نمایشگاه تهران دیده شد. مدیران اروین خودرو اعلام کردند که به زودی بقیه محصولات هوندا را هم در ایران رونمایی می‌کنند. در ادامه به معرفی کراس اوور ENS ۱ می‌پردازیم.

زیر کاپوت کراس اوور وزل یک پیشرانه برقی قرار دارد که توان تولید ۲۰۴ اسب بخار و ۳۱۰ نیوتن متر را داراست و قدرت به صورت ضریب ثابت یکپارچه به چرخ‌های جلو می‌رسد. سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون است و در محور عقب سیستم تعلیق محور پیچشی را داریم. این همان مشخصاتی است که در هوندای وارداتی معین خودرو هم دیده می‌شد.

مدیران خودرو دست پر آمد
شرکت مدیران خودرو برای حضور در نمایشگاه اتو اکسپو تهران ۱۴۰۲، با دست پر به میدان آمد و علاوه بر محصولات برند ام‌وی ام، با تنوع کاملی از محصولات فونیکس با شعار «ترسیم زندگی بدون مرز» و نمایش محصولات بنزینی و پلاگین هیبرید، در غرفه‌ای جداگانه میزبان بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان به این برند لوکس بود.

از جمله محصولات فونیکس که در نمایشگاه حاضر شدند، فونیکس تیگو ۸ پرو e+، فونیکس تیگو ۸ پرو مکس، فونیکس تیگو ۷ پرو مکس، فونیکس FX، فونیکس آریزو ۶ پرو، فونیکس آریزو ۶ جی تی و جدیدترین محصول این برند یعنی فونیکس آریزو۸ بودند. حضور فونیکس آریزو ۸ به عنوان پرچم دار سدان‌های مونتاژی از دیگر جذابیت‌های این نمایشگاه بود. از مشخصات فنی این خودرو لوکس می‌توان به موتور ۲ لیتری توربو شارژ TGDI و تعبیه فناوری‌های جدید مانند ADAS که سطح جدیدی از رانندگی را تعریف خواهد کرد، اشاره کرد.
منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر