
به گزارش کارنا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با تعیین تعرفه ۱۰۰ درصدی واردات خودروهای بنزینی و افزایش قیمت خودروهای وارداتی دستیابی به اهدافی که مجلس در راستای ساماندهی بازار خودرو به دنبال آن بوده دشوار خواهد شد.
محمد رستمی با اشاره به تعیین تعرفه ۱۰۰ درصدی خودروهای بنزینی در قانون بودجه ۱۴۰۴ اظهار داشت: مجلس سال گذشته با هدف رفع دغدغه مندی مردم در رابطه با خرید خودروهای باکیفیت و همچنین تنظیم بازار و کاهش قیمت خودرو تعرفه واردات خودرو را به ۶۰ درصد کاهش داد که در نهایت با مخالفتهای صورت گرفته از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام، دولت تصمیم به تعیین تعرفه ۱۰۰ درصدی برای واردات خودروهای بنزینی در قانون بودجه ۱۴۰۴ گرفت.
وی با بیان اینکه با تعرفه ۱۰۰ درصدی واردات، خودرو با قیمت بالایی به دست مصرف کننده خواهد رسید، تاکید کرد: قاعدتاً با افزایش قیمت خودروهای وارداتی دستیابی به اهدافی که مجلس در راستای ساماندهی بازار خودرو به دنبال آن بوده دشوار خواهد شد.
نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار کارنا یادآور شد: البته با توجه به دغدغهای که مجلس نسبت به حوزه خودروسازی دارد و پاسخ به مطالبات مردم، کمیسیون صنایع در جلسات آینده این موضوع را بررسی کرده و راهکاری را برای اصلاح تعرفه واردات خودرو ارائه خواهد داد.
رستمی تعیین تعرفه واردات خودرو بر مبنای حجم موتور را از راهکارهای مناسب برای اصلاح تعرفه واردات برشمرد و اذعان داشت: با تحلیلی صحیح از بازار خودرو متوجه خواهیم شد که درصد ناچیز و اقلیت جامعه به دنبال خرید خودروهای لوکس و با حجم موتور بالا هستند و قاعدتا تعرفه بالای واردات برای آنها به جهت تمکن مالی که دارند، مشکلی ایجاد نخواهد کرد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر تقاضا برای خودروهای با حجم موتور متوسط از مطالبات اغلب مصرف کنندگان است و تعیین تعرفه مناسب برای آنها میتواند به کاهش قیمت این خودروها منجر شود. در نتیجه با تعیین تعرفه بر اساس حجم موتور شاهد رضایتمندی مردم از واردات خودروهای خارجی خواهیم بود.
ارسال نظر