۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹
تالیسمان؛ خودرویی خوش قیافه از جنس رنو
تلیسمان را می توان به نوعی خوش‌قیافه‌ترین محصول رنو دانست که تاکنون پا به خیابان های ایران گذاشته است، خودرویی که دارای امکانات و خصوصیات مثبتی است که می تواند هر فردی را مجاب به خرید این سدان نیمه لوکس کند.
کد خبر: ۱۴۴۱

به گزارش کارنا، پیشرانه قدرتمند پرشتاب و کم‌مصرف، امنیت بسیار خوب، آپشن‌های کافی و لذت رانندگی مناسب بخشی از این مزایا به حساب می‌آیند، اما از سوی دیگر اگر نگاهی به این خودرو بیاندازیم اولین و مهم‌ترین مورد پیشرانه توربو با بوست آن را می‌بینیم که نسبتاً بالاست و حساسیت بیشتری (در برابر رقبای تنفس طبیعی) به کیفیت بنزین از خود نشان میدهد و این یعنی دردسر و هزینه نگهداری بالاتر.

جدا از آن، مدل‌های وارد شده به کشور از سیستم تعلیق نیمه‌مستقل برای عقب استفاده نموده‌اند که ترکیب آن با لاستیک‌های فاق‌کوتاه به سواری تقریباً خشک (بخصوص برای سرنشینان عقب) منتهی شده است.

البته ارگونومی مطلوب صندلی‌ها و سکوت قابل قبول کابین در کنار جذابیت‌های داخلی، تاحدودی روی این نقطه ضعف سرپوش گذاشته‌اند، اما به این حال هنوز هم نمیشود نماینده رنو را از نظر راحتی با خودور‌هایی نظیر تویوتا کمری مقایسه نمود.

طراحی رنو تالیسمان
تلیسمان بر اساس زبان طراحی جدید محصولات رنو خلق شده و از این رو به نسبت اجدادش بنوعی خوش چهره‌تر است، در واقع میتوان گفت نقطه ضعف اصلی خودرو‌های لوکس و نیمه‌لوکس رنو که ظاهر معمولی آن‌ها بود، این بار برطرف شده و با محصولی زیبا و شیک طرف هستیم.

اگر میخواهید بدانید زیبایی تا چه اندازه مهم است میتوانید نگاهی به بازار فروش محصولاتی نظیر رنو لتیتود و کیا اپیروس بیندازید؛ خودرو‌هایی که در باطن جزء بهترین‌های رده خودشان هستند، اما بدلیل ظاهر متوسط، به راحتی از رقبای ضعیف‌تر (اما جذاب‌تر) شکست میخورند! اما رنو دیگر قصد ندارد اشتباهات گذشته را تکرار کند و این بار با ساخت خودرویی زیبا توانسته دل ماشین‌دوستان را بدست آورد.

چراغ‌های کشیده، سپر‌های اسپرت و خطوط اتوکشیده جانبی در تلفیق با حجم‌دهی منطقی که روی کاپوت و گلگیر‌ها کار شده، همگی دست به دست هم داده‌اند تا با خودرویی جسور و اسپرت طرف باشیم. کروم‌کاری برخی قسمت‌ها و لوگو درشت رنو هم نشان از تلاش طراحان برای تاکید بر خصلت‌های لوکس خودرو داشته‌اند و خلاصه مطلب اینکه تلیسمان از هر زاویه‌ای چشم را نوازش میدهد.

امکانات رنو تالیسمان
از امکانات این خودروی سدان لوکس رنو می‌توان به فرمان برقی، رینگ‌های ۱۷ اینچی، حالت رانندگی ECO و Sport و Comfort، سنسور پارک در جلو و عقب خودرو، سیستم هشدار نقطه کور راننده، سقف پانوراما، روکش چرمی صندلی ها، سیستم پارک خودکار یا اتوپارک، سیستم نمایش اطلاعات روی شیشه جلو (HUD)، دوربین ۳۶۰ درجه، ماساژور، سنسور نور و باران، ترمز پارک برقی، سیستم ورود بدون کلید، سیستم تهویه مطبوع دوگانه و کروز کنترل انطباق پذیر اشاره کرد.

رنو تالیسمان از سیستم صوتی قدرتمند BOSE یا ۱۳ بلندگو استفاده می‌کند تا کیفیت صدایی تولید به اندازه خود خودرو خوب و با کیفیت باشد.
منبع: روزمرگی اقتصاد

ارسال نظر