۰۱ مرداد ۱۴۰۴ - ۲۱:۴۸

انتشار قیمت خودرو‌های کارکرده امروز ۱ مرداد ۱۴۰۴ + جدول

انتشار قیمت خودرو‌های کارکرده امروز ۱ مرداد ۱۴۰۴  + جدول
قیمت خودرو‌های کارکرده امروز ۱ مرداد ۱۴۰۴ را در گزارش زیر بخوانید.
کد خبر: ۱۵۰۷۷

به گزارش کارنا، براساس آگهی منتشر شده از خودرو‌های کارکرده در سایت‌های فروش خودرو، قیمت تیبا صندوق دار مدل ۱۳۹۲ کاپوت تعویض با ۳۰۰ هزار کیلومتر کارکرد حدود ۳۰۹ میلیون تومان قیمت دارد و رنو تندر ۹۰ اتوماتیک مدل ۱۳۹۵ با گلگیر رنگ و ۲۷۰ هزار کیلومتر کارکرد چیزی حدود ۷۵۰ میلیون تومان قیمت دارد.

طبق آگهی خودرو‌های کارکرده، برلیانس H ۲۳۰ دنده‌ای مدل ۱۳۹۷ بدون رنگ با ۱۵۰ هزار کیلومتر کارکرد برخوردیم که به قیمت ۵۷۰ میلیون تومان آگهی شده بود. همچنین قیمت پژو ۴۰۵ GLX بنزینی کارکرده مدل ۱۳۹۵ بدون رنگ با ۱۶۸ هزار کیلومتر کارکرد در بازار نزدیک به ۴۳۰ میلیون تومان تعیین شده است. جهت استعلام قیمت خودرو‌های کارکرده در امروز ۱ مرداد ۱۴۰۴ جدول زیر را بخوانید.

قیمت خودروهای کارکرده امروز ۱ مرداد ۱۴۰۴

برند مدل (سال) رنگ/وضعیت بدنه کارکرد(کیلومتر) قیمت(تومان)
تیبا صندوق دار ۱۳۹۲ سفید/کاپوت تعویض ۳۰۰,۰۰۰ ۳۰۹,۰۰۰,۰۰۰
رنو تندر ۹۰ اتوماتیک ۱۳۹۵ سفید/گلگیر رنگ ۲۷۰,۰۰۰ ۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
برلیانس H۲۳۰ دنده ای ۱۳۹۷ سفید/بدون رنگ ۱۵۰,۰۰۰ ۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا ریو (مونتاژ) ۱۳۸۵ سفید/چند لکه رنگ ۵۰۰,۰۰۰ ۳۲۰,۰۰۰,۰۰۰
زامیاد وانت نیسان دیزلی ۱۳۹۰ آبی/چند لکه رنگ ۱۶۰,۰۰۰ ۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۴۰۵ GLX بنزینی ۱۳۹۵ خاکستری/بدون رنگ ۱۶۸,۰۰۰ ۴۳۰,۰۰۰,۰۰۰

مقایسه فنی برلیانس دنده‌ای H ۳۲۰ با‌ ام وی‌ ام ۳۱۵

برلیانس‌های سری ۳۰۰ در ابتدا با یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی از سوی پارس خودرو عرضه شدند. چندی بعد، برلیانس و پارس خودرو، پیشرانه قوی‌تر ۱.۶۵ لیتری را برای این خودرو‌ها در نظر گرفتند. اما از آنجا که عمده مدل‌های موجود در بازار، از نوع ۱.۵ لیتری هستند، ملاک ما هم در این مقایسه، نسخه ۱.۵ لیتری دنده‌ای H ۳۲۰ است تا از هر نظر، شبیه‌تر به ۳۱۵ باشد. این یک پیشرانه با بازدهی متوسط است که ۱۰۳ اسب بخار قدرت و ۱۳۸ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. طبیعتا از چنین اعداد و ارقامی نمی‌توان انتظار سرعت و شتاب بالا را داشت.

شتاب برلیانس H ۳۲۰ در نسخه‌های اتوماتیک، چندان جای تعریف ندارد. ترکیب یک گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته با پیشرانه ۱۵۰۰ سی سی، اصلا جالب توجه نیست. اما در نسخه‌های دنده‌ای، اوضاع اندکی بهبود می‌یابد و H ۳۲۰ با جعبه دنده ۵ سرعته دستی، چابک‌تر از نسخه‌های اتوماتیک ظاهر می‌شود. به گونه‌ای که می‌تواند شتاب صفر تا صد را در ۱۳ ثانیه پر کند. سواری برلیانس H ۳۲۰ به لطف تایر‌های فاق بلندی که دارد، نرم و لذت بخش است.

در بحث پایداری، با توجه به شراکت برلیانس با ب‌ام و که در تولید خودرو‌هایی با هندلینگ بالا تخصص دارد، می‌توان گفت که محصولات برلیانس نیز خوب عمل می‌کنند و چسبندگی H ۳۲۰ نیز به آسفالت، قابل قبول است.‌ام وی‌ام ۳۱۵ از ابتدا با پیشرانه‌ای ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی به ایران آمد. موتور ۱۵۰۰ سی سی ۳۱۵، پیشرانه‌ای ۱۶ سوپاپ است که ۱۰۷ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور، تولید می‌کند. چری بر خلاف برلیانس، در نسل‌های قبلی هیچ گاه نسخه اتوماتیک ۳۱۵ را به ایران نیاورد. با این حال، به تازگی زمزمه‌های حضور ۳۱۵ اتومات در بازار، شنیده می‌شود.

منبع: اقتصادآنلاین

ارسال نظر