۱۹ شهريور ۱۴۰۴ - ۰۱:۱۸

آئودی Q۳ اسپرت‌بک در نمایشگاه خودروی مونیخ رونمایی شد

آئودی Q۳ اسپرت‌بک در نمایشگاه خودروی مونیخ رونمایی شد
آئودی با معرفی تازه‌ترین عضو خانواده شاسی‌بلند‌های کامپکت خود، ظاهری اسپرت‌تر و پویاتر به این بخش از محصولاتش بخشیده است. پس از رونمایی از نسل سوم Q۳، این خودروساز آلمانی نسخه Q۳ اسپرت‌بک را نیز به خط تولید اضافه کرده که به جمع کوپه‌شاسی‌بلند‌های برند، در کنار نسخه‌های اسپرت‌بک Q۴‌ای-ترون، Q۵، Q۶‌ای-ترون و Q۸‌ای-ترون، پیوسته است. این مدل، همانند نسخه استاندارد Q۳، بیشتر قطعات بدنه را مشترک دارد، اما سقف و بخش شیشه‌ای کناری آن بازطراحی شده تا فرم شیب‌دار و کشیده‌ای در قسمت عقب ایجاد شود. علاوه بر این، ریل‌های سقف که در نسخه معمولی دیده می‌شود برای افزایش حس اسپرت حذف شده است.
کد خبر: ۱۶۰۱۲

به گزارش کارنا، آئودی با معرفی تازه‌ترین عضو خانواده شاسی‌بلند‌های کامپکت خود، ظاهری اسپرت‌تر و پویاتر به این بخش از محصولاتش بخشیده است. پس از رونمایی از نسل سوم Q۳، این خودروساز آلمانی نسخه Q۳ اسپرت‌بک را نیز به خط تولید اضافه کرده که به جمع کوپه‌شاسی‌بلند‌های برند، در کنار نسخه‌های اسپرت‌بک Q۴‌ای-ترون، Q۵، Q۶‌ای-ترون و Q۸‌ای-ترون، پیوسته است. این مدل، همانند نسخه استاندارد Q۳، بیشتر قطعات بدنه را مشترک دارد، اما سقف و بخش شیشه‌ای کناری آن بازطراحی شده تا فرم شیب‌دار و کشیده‌ای در قسمت عقب ایجاد شود. علاوه بر این، ریل‌های سقف که در نسخه معمولی دیده می‌شود برای افزایش حس اسپرت حذف شده است.

در نمای عقب، چراغ‌های تمام‌عرض با گرافیک دیجیتال OLED به صورت آپشن، سپر اسپرت با ورودی‌های هوای تزئینی و دیفیوزر بزرگ، همگی همان قطعاتی هستند که در Q۳ استاندارد به کار رفته‌اند. بنا به اعلام مرکز طراحی اینگولشتات، Q۳ اسپرت‌بک نسبت به نسخه استاندارد ۲۹ میلی‌متر کوتاه‌تر است و این تفاوت ابعاد، در کنار تغییرات ظاهری، باعث شده هر دو نسخه Q۳ ظاهری مدرن‌تر و دینامیک‌تر در مقایسه با نسل قبلی خود داشته باشند.

فضای داخلی کابین نیز میان این دو مدل مشترک است و از یک پنل خمیده برای جای‌گیری کلاستر دیجیتال ۱۱.۹ اینچی و نمایشگر اطلاعات و سرگرمی ۱۲.۸ اینچی استفاده می‌کند. دسته‌دنده‌ها و ادوات کنترلی روی ستون فرمان هم بازطراحی شده‌اند. البته شیب سقف در قسمت عقب باعث کاهش فضای سر سرنشینان و حجم محفظه بار شده است. ظرفیت بیشینه فضای بار در Q۳ اسپرت‌بک با خواباندن صندلی‌های عقب برابر با ۱۲۹۸ لیتر است که حدود ۹۷ لیتر کمتر از نسخه استاندارد Q۳ محسوب می‌شود. آئودی هنوز ظرفیت صندوق بار با صندلی‌های برپا را اعلام نکرده و مشخص نیست که آیا از رقم ۴۸۸ لیتر Q۳ استاندارد کمتر است یا خیر.

قوای محرکه در هر دو مدل یکسان بوده و شامل گزینه‌های بنزینی، دیزلی، هیبرید خفیف و پلاگین هیبرید می‌شود. نسخه پایه از یک موتور ۱.۵ لیتری TFSI چهارسیلندر با توان ۱۴۸ اسب‌بخار بهره می‌برد و قوی‌ترین نسخه مجهز به پیشرانه ۲ لیتری TFSI است که حداکثر توان ۲۶۲ اسب‌بخار تولید می‌کند. بسته به تریم و مشخصات، نیرو به چرخ‌های جلو یا هر چهار چرخ از طریق سیستم کواترو منتقل می‌شود. نسخه پلاگین هیبرید که با نام e-Hybrid شناخته می‌شود توان ترکیبی ۲۶۸ اسب‌بخار دارد و از یک باتری ۲۵.۷ کیلووات‌ساعتی استفاده می‌کند. برد حرکتی تمام‌برقی این مدل طبق استاندارد WLTP برابر با ۱۱۸ کیلومتر است که تنها یک کیلومتر کمتر از Q۳ معمولی محسوب می‌شود.

مدل‌های Q۳ و Q۳ اسپرت‌بک بر پایه پلتفرم MQB Evo توسعه یافته‌اند و با تعلیق استاندارد یا اسپرت عرضه می‌شوند. این خودرو‌ها همچنین به‌روزترین سیستم‌های کمکی راننده را ارائه می‌کنند. آئودی هنوز عرضه این مدل را برای بازار آمریکای شمالی تأیید نکرده است، اما پیش‌بینی می‌شود به عنوان مدل سال ۲۰۲۶ وارد این بازار شود. در اروپا پذیرش سفارشات آغاز شده و اولین تحویل‌ها برای Q۳ در ماه اکتبر و برای Q۳ اسپرت‌بک در ماه نوامبر انجام خواهد شد. در آمریکا احتمال عرضه همچنان نامشخص است، زیرا نسل پیشین Q۳ اسپرت‌بک هرگز وارد این بازار نشد.

در بازار آلمان، قیمت پایه Q۳ از ۵۲۲۰۰ دلار و Q۳ اسپرت‌بک از ۵۴۳۰۰ دلار آغاز می‌شود. نسخه‌های پلاگین هیبرید نیز به ترتیب با قیمت ۵۷۷۰۰ دلار و ۵۹۸۰۰ دلار عرضه خواهند شد.

آئودی
آئودی
آئودی
آئودی
آئودی
آئودی
آئودی
آئودی
آئودی
آئودی
آئودی
آئودی

منبع:اتومبیل فارسی

 

ارسال نظر