۲۳ شهريور ۱۴۰۴ - ۲۰:۵۴

شاسی‌بلند‌های جدید سایپا وارد بازار شدند

شاسی‌بلند‌های جدید سایپا وارد بازار شدند
با اعلام شرکت و ارسال دعوتنامه‌های فروش، قیمت نهایی دو کراس اوور سایپا ۴۲۱P و سایپا ۴۴۱P اعلام شده است.
کد خبر: ۱۶۱۰۴

به گزارش کارنا، با اعلام شرکت و ارسال دعوتنامه‌های فروش، قیمت نهایی دو کراس اوور سایپا ۴۲۱P و سایپا ۴۴۱P اعلام شده است.

 سایپا یکی از نخستین شرکت‌هایی بود که در دور جدید واردات اقدام به ارائه محصولات وارداتی کرد و محصولات چانگان را به ازار آورد. با ادامه واردات و مذاکرات سایپا و چانگان، قرار بر این شد که محصولات این نشان چینی توسط سایپا مونتاژ شوند. بر همین اساس نام نسخه‌های مونتاژی تغییر کرد و نشان سایپا روی بدنه آن‌ها قرار گرفت. چانگان cs۳۵ پلاس در نسخه مونتاژی به سایپا ۴۲۱P تغییر نام داد و اسم چانگان CS۵۵ پلاس هم در نمونه مونتاژی به سایپا ۴۴۱P تغییر پیدا کرد.

این دو خودرو قبل‌تر به صورت علی الحساب توسط سایپا به فروش رسیده بودن و حالا قیمت نهایی این دو کراس اوور مشخص شده است. بر این اساس قیمت نهایی سایپا ۴۴۱P حدود دو میلیارد و ۱۰۶ میلیون تومان محاسبه شده و قیمت نهایی سایپا ۴۲۱P یک میلیارد و ۹۴۴ میلیون تومان اعلام شده است.

نام خودرو قیمت نهایی (تومان)
سایپا 421P ۱,۹۴۴,۲۵۰,۰۰۰
سایپا 441P ۲,۱۰۶,۹۱۳,۰۰۰

معرفی سایپا ۴۴۱P

قلب تپنده سایپا ۴۴۱ پی یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم (GDI) است. این پیشرانه از فناوری بلو کور خود چانگان بهره می‌برد. این موتور با دوام قادر به تولید قدرت نهایی ۱۸۸ اسب بخار و گشتاور نهایی ۳۰۰ نیوتن متر است. نیروی پیشرانه از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه‌تر به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و سرعت تعویض دنده سریعی دارد. صفر تا صد کیلومتر اعلامی برای سایپا ۴۴۱ پی ۸.۲ ثانیه است.

سیستم تعلیق به کار رفته در محور جلو این خودرو از نوع مک فرسون و در محور عقب از نوع مولتی لینک است که سواری نرمی و هندلینگ بسیار خوبی را برای این خودرو به ارمغان می‌آورد. چانگان CS۵۵ پلاس دارای استاندارد یورو ۶ بوده و مصرف سوخت میانگین آن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۵.۹ لیتر است که از باک ۵۵ لیتری تامین می‌شود.

معرفی سایپا ۴۲۱P

موتور این کراس اوور کامپکت را یک پیشرانه ۱.۴ لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش مستقیم سوخت (TGDi) تشکیل داده است. این پیشرانه توان تولید قدرتی معادل ۱۵۵ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۵۵ نیوتن متر را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده دوکلاچه تَر به چرخ‌های جلو می‌رسد و در تست‌های فنی این قوای فنی از هماهنگی مناسبی برخودار بوده‌اند. نکته مهم این است که این موتور از سری موتور‌های بلوکُر جدید چانگان است و از مزیت‌های آن می‌توان به راندمان حرارتی مناسب و همچنین تولید آلایندگی کم اشاره کرد.

منبع:فرارو

ارسال نظر