۱۰ مهر ۱۴۰۴ - ۰۰:۲۴

ضامن بانکی برای نوسازی تاکسی، دغدغه اصلی تاکسیرانان تهرانی + فیلم

ضامن بانکی برای نوسازی تاکسی، دغدغه اصلی تاکسیرانان تهرانی + فیلم
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران مهمترین مشکل تاکسیرانان برای نوسازی تاکسی را تامین آورده اولیه و ضمانت بانکی عنوان کرد و گفت: با تداوم برنامه‌های حمایتی، بخش بزرگی از مشکلات رانندگان تا پایان امسال برطرف می‌شود.
کد خبر: ۱۶۶۴۲

به گزارش کارنا، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران مهمترین مشکل تاکسیرانان برای نوسازی تاکسی را تامین آورده اولیه و ضمانت بانکی عنوان کرد و گفت: با تداوم برنامه‌های حمایتی، بخش بزرگی از مشکلات رانندگان تا پایان امسال برطرف می‌شود.

 شادی مالکی روز دوشنبه در مرکز پاسخگویی سامانه ۱۱۱ دولت حضور یافت و به صورت تلفنی پاسخگوی مشکلات رانندگان و شهروندان در زمینه موضوعات مربوط به تاکسی بود.

وی در حاشیه این حضور در این باره گفت: امروز حدود ۳۰ تماس ثبت شد که عمده آنها به موضوع نوسازی تاکسی‌ها اختصاص داشت؛ در این ارتباط و البته پیش از این نیز عنوان شده بود که بسیاری از رانندگان در تأمین آورده اولیه یا ضمانت‌نامه‌های بانکی برای نوسازی خودرو با مشکل مواجه‌اند.

تسهیلات ویژه برای تاکسی‌های برقی

وی درباره نحوه واگذاری تاکسی‌های برقی هم گفت: بر اساس توافق‌نامه اسفند سال گذشته میان شهرداری تهران، دولت و وزارتخانه‌های مرتبط، تاکسیرانان برای خرید خودرو‌های برقی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد صفر دریافت می‌کنند؛ همچنین شهرداری تهران ۳۵۰ میلیون تومان دیگر در قالب تسهیلات پرداخت می‌کند.

مالکی خاطرنشان کرد: مبلغ اسقاط خودرو نیز برای نخستین بار پس از سال‌ها بین ۱۴۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان تعیین شده که مستقیماً از مبلغ تمام شده خودرو کسر می‌شود و راننده نیازی به پرداخت و سپس دریافت مجدد این وجه ندارد که این موضوع با استقبال تاکسیرانان همراه شده و تعدادی از آنان برای ثبت‌نام مراجعه کرده‌اند.

زیرساخت شارژ تاکسی‌های برقی آماده است

مالکی در پاسخ به این سوال که با توجه به استقبال تاکسیرانان از خودرو برقی آیا زیرساخت‌های شارژ تاکسی‌های برقی فراهم شده است هم تاکید کرد: هم‌اکنون در ۲۰ جایگاه، ایستگاه‌های شارژ فعال است و در ۱۵۰ نقطه شارژر سریع و در ۵۰ نقطه شارژر آهسته نصب شده که با این ظرفیت، امکان شارژ دست‌کم سه هزار دستگاه خودرو فراهم است بنابراین برای تاکسی‌های برقی موجود و در حال ورود هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.

وی به دغدغه‌های معیشتی رانندگان نیز اشاره کرد و گفت: تاکسیرانان قشر زحمت‌کشی هستند که مشکلات اقتصادی دارند؛ از سال گذشته تاکنون یک‌هزار و ۴۰۰ راننده مبتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج تحت پوشش کمک‌های بلاعوض قرار گرفتند و حدود ۲۰ هزار راننده نیز از بیمه تکمیلی سازمان بهره‌مند شده‌اند که هزینه‌های درمانی آنان تا سقف ۶ میلیون تومان پوشش داده می‌شود.

نوسازی ۱۲ هزار تاکسی در تهران

مالکی با بیان اینکه در ابتدای این دوره مدیریت شهری حدود ۴۰ هزار تاکسی فرسوده در تهران فعال بودند، اظهار کرد: تاکنون ۱۲ هزار دستگاه نوسازی شده و برنامه امسال شامل نوسازی پنج هزار تاکسی غیر برقی و توسعه ناوگان برقی است.

به گفته وی، تاکنون ۱۷۲ دستگاه تاکسی برقی وارد چرخه فعالیت شده و یک‌هزار و ۷۵۲ دستگاه دیگر در مرحله واگذاری است؛ یکی از چالش‌های اصلی، ظرفیت خودروسازان در تحویل به‌موقع خودروهاست که با عقد قرارداد‌های جدید و بهره‌گیری از توان شرکت‌های خارجی در تلاشیم این روند شتاب بگیرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه برقی سازی تاکسی‌ها ادامه دارد، گفت: امسال پنج هزار تاکسی غیربرقی و بیش از یک هزار و ۷۰۰ دستگاه تاکسی برقی به ناوگان پایتخت افزوده خواهد شد.

احیای تاکسی‌های اشتراکی بر بستر سامانه شهرزاد

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران راه‌اندازی مجدد تاکسی‌های اشتراکی یا شاتل سرویس را یکی دیگر از درخواست‌های تاکسیرانان بیان کرد و گفت: این موضوعات در قالب سامانه "شهرزاد" پیگیری خواهد شد.

وی اضافه کرد: علاوه بر تماس‌های رانندگان، برخی مسافران نیز در سامانه ۱۱۱ مشکلاتی درباره خطوط تاکسی و پایانه‌ها مطرح کردند.

تعداد بازدید : 0

منبع:ایرنا

ارسال نظر