
به گزارش کارنا، لندکروز ۶۰ هزار دلاری، بهخاطر قوانین خاص واردات خودرو در ایران تقریبا سه برابر قیمت بازار جهانی وارد میشود و احتمالا با قیمتی بین ۱۱ تا ۱۲ میلیارد تومان از طرف شرکت واردکننده برای فروش گذاشته خواهد شد. لندکروز اتاق ۳۰۰ از حیث ظاهری تفاوت زیادی با اتاق ۲۰۰ ندارد و عمده تفاوتها در تغییر و بهینه شدن پیشرانه خلاصه میشود.
تویوتا لندکروز ۲۰۱۴ آخرین نسل از شاسیبلند معروف ژاپنی در بازار ایران است. از آن برهه به بعد قانون ممنوعیت واردات خودرو با حجم موتور دو هزار و ۵۰۰ سیسی، اجازه ورود این دست مدلها به ایران را نداد و حالا قرار است با تغییر قانون شاهد بازگشت خودروهایی مثل نیسان پاترول ۲۰۲۵ و تویوتا لندکروز اتاق ۳۰۰ باشیم.
تعرفه واردات خودرو در سال جدید فرقی بزرگ با ۱۰ سال گذشته دارد. تا پارسال هیچ خودرویی با حجم موتور دو هزار و ۵۰۰ سیسی نمیتوانست پا به ایران بگذارد، اما طبق مصوبه ۲۸ مرداد هیئت وزیران این مدل خودروها امسال میتوانند کنار سایر خودروها به شکل قانونی وارد ایران شوند.
خودروهایی با حجم موتور دو هزار و ۵۰۰ سیسی تا سه هزار سیسی با تعرفه ۱۴۵ درصدی روبهرو میشوند و خودروهایی با حجم موتور بالای سه هزار سیسی با تعرفه ۱۶۵ درصدی وارد میشوند.
قیمت تویوتا لندکروز اتاق ۳۰۰ در ایران
تویوتا لندکروز اتاق ۳۰۰ در دو تیپ مختلف با موتور ۳.۳ یا ۳.۴ لیتر استفاده میکند و همین فاکتور عدد تعرفه لندکروز اتاق ۳۰۰ در ایران را مشخص میکند.
تویوتا لندکروز اتاق ۳۰۰ مشمول تعرفه ۱۶۵ درصدی خواهد شد. خود لندکروز اتاق ۳۰۰ یک خودرو ۶۰ هزار دلاری است، اما با اضافه شدن تعرفه ۱۶۵ درصدی، تویوتا لندکروز اتاق ۳۰۰ معادل یک خودرو ۱۶۰ هزار دلاری در ایران فروخته میشود.
منبع:ایران جیب
ارسال نظر