به گزارش کارنا، کارشناسان بازار خودرو معتقدند تندر ۹۰ به دلیل کیفیت بالا، استهلاک پایین و امکان نقدشوندگی بالا یکی از بهترین گزینهها در میان خودروهای اقتصادی اتوماتیک هستند
ارزیابیها نشان میدهد شرایط موجود در کشور موجب شده تا خودروهای اقتصادی اتوماتیک کارکرده، به عنوان یک گزینه جدی برای کسانی تبدیل شود که به دنبال خودرویی با قیمت مناسب هستند.
در شرایط فعلی بازار، خودروهای اتوماتیک به دلیل اختلاف قیمت چشمگیر میان مدلهای صفر و کارکرده، بیش از خودروهای دندهای با استقبال خریداران مواجه شدهاند. با این حال، انتخاب گزینهای مناسب همچنان یکی از چالشهای مهم برای مصرفکنندگان به شمار میرود.
در این گزارش، به بررسی خودروهای اقتصادی اتومات کارکرده و صفر موجود در بازار پرداخته شده است.
۲۰۷ پژو TU۵ اتوماتیک
پژو ۲۰۷ اتوماتیک TU۵P، یکی از خودرو محبوب در بازار است، خودرویی که به لحاظ طراحی توانسته نظر بسیاری را به خود جلب کند؛ اما فعالان بازار خودرو معتقدند که این خودرو هرچند به لحاظ ظاهری پرطرفدار است، اما به لحاظ فنی حرف چندانی برای گفتن ندارد.
پژو ۲۰۷ اتوماتیک با موتور TU۵P، دارای موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه با حجم ۱۵۸۷ سیسی، قدرت ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۴۴ نیوتنمتر است و به یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک مجهز شده. شتاب صفر تا صد آن حدود ۱۲.۶ ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی رسمی آن حدود ۷.۴۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.
تندر۹۰
«تندر۹۰» هم یکی از خودروهای مونتاژی پرطرفدار بازار ایران بهشمار میرفت؛ اما این محصول فرانسوی، پس از اعمال تحریمهای بینالمللی، به سرعت از خطوط تولید خودروسازان داخلی خارج شد.
مونتاژ این خودرو از سال ۱۳۸۶ در پارسخودرو و ایرانخودرو آغاز شد. در ادامه، نسخه ارتقایافته آن با نام "تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک" از سال ۱۳۹۶ وارد خط تولید ایرانخودرو شد و تولید آن تا سال ۱۳۹۸ ادامه یافت. تندر ۹۰ پلاس در دو نسخه دندهای و اتوماتیک عرضه شد که مطابق انتظار، مدل اتوماتیک آن با استقبال بیشتری از سوی خریداران مواجه شد. به گفته فعالان بازار مدل اتومات این خودرو به دلیل استهلاک پایین، گیربکس با کیفیت و امکان نقدشوندگی بالا در بازار طرفداران بسیاری دارد.
جک J۴
یکی دیگر از خودروهای اقتصادی اتومات موجود در بازار «جک J۴» است که از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی استفاده میکند. این موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ، توانایی تولید ۱۰۳ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۱۴۶ نیوتنمتر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه را دارد. قدرت موتور از طریق یک گیربکس اتوماتیک CVT با حالتهای رانندگی اسپرت و برفی به چرخهای جلو منتقل میشود.
این ترکیب برای یک سدان اقتصادی شهری طراحی شده و عملکردی قابلقبول در رانندگی روزمره ارائه میدهد، اما برای رانندگیهای پرشتاب یا خارج از شهر چندان مناسب نیست. شتاب صفر تا صد جک J۴ کرمان موتور حدود ۱۱ ثانیه است. نکته جالب اینجاست که با توجه به پیشفروشهای متعدد این خودرو و خرید آن از سوی مردم، این خودرو اقبالی در میان کارشناسان حوزه خودرو نداشت.
H۳۰ کراس
با گسترش بازار هاچبککراسها در سالهای میانی دهه نود خورشیدی، ایرانخودرو همکاری خود را با دانگفنگ آغاز کرد و محصولی به نام اچ سی کراس (H۳۰ کراس) را به بازار عرضه کرد. این خودرو هرچند در ابتدا با مشکلاتی در بازار عرضه شد، اما ایران خودرو با توجه به برخورداری از شبکه خدماتی گسترده توانست این مشکلات این خودرو را برطرف و آن را به یکی از گزینههای محبوب بازار تبدیل کند.
خودرو کراساوور دانگ فنگ H۳۰ دارای یک موتور ۴ سیلندر TU۵ و ۱۶ سوپاپ است که وظیفه تولید نیروی محرکه خودرو را برعهده دارد. حجم این موتور در مجموع به ۱.۶ لیتر میرسد و حداکثر توان تولیدی این موتور ۱۰۵ اسب بخار است و بیشینه گشتاور این موتور نیز ۱۴۲ نیوتون متر میرسد. این خودرو هرچند در ابتدا توانست طرفداران بسیاری در بازار جذب کند، اما نتوانست نظر کارشناسان خودرو را جلب کند.
منبع:اقتصادنیوز
ارسال نظر