به گزارش کارنا، سرهنگ مومنی همچنین از تداوم ممنوعیت تردد موتورسیکلتهای سنگین در شهر تهران خبر داد و درباره ممنوعیتهایی که به صورت ویژه در این روز اعمال خواهد شد، گفت: تردد تمامی خودروهایی که فاقد پلاک هستند نیز در این ایام ممنوع است و به صورت ویژه این ممنوعیتها اعمال خواهد شد.
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ از استقرار نیروهای پلیس راهور در اطراف حوزههای رای گیری برای روان سازی ترافیک خبر داد و از شهروندان خواست مراجعه به مراکز اخذ رای را به ساعتهای پایانی رایگیری موکول نکنند.
او همچنین از شهروندان درخواست کرد در هنگام مراجعه به مراگز رایگیری از پارک دوبله خودروها خودداری کنند تا ترافیکی در این محدودههای نداشته باشیم و مردم بتوانند به موقع به کارهای خود برسند.
مزایای ثبت الکترونیک کروکی
سرهنگ مومنی همچنین با اشاره به آغاز رسمی ترسیم کروکیهای الکترونیکی از ۱۳ آذر امسال در زمینه مزیت این امکان جدید گفت: وقتی شهروندی با مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ تماس میگیرد، نزدیکترین مامور به محل حادثه اعزام میشود و خود این سیستم منظم باعث تسریع در کار و حضور بهموقع مامورین در محل میشود.
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: وقتی در محل حادثه افسر و کارشناس پلیس راهور، علت حادثه را مشخص کرد کروکی را به جای کاغذ از طریق تبلت و به صورت الکترونیکی ترسیم میشود که زمان کمتری میبرد. ضمن اینکه در برگههای کاغذی میبایست تمام اطلاعات مانند نام و نام خانوادگی، شماره وسیله نقلیه و... باید نوشته میشد، ولی داخل این تبلتها با یک شماره کد ملی اطلاعات راننده مقصر و غیر مقصر به صورت بر خط برای کارشناس ما نشان داده میشود.
مومنی اضافه کرد: در این تبلتها اطلاعات وسیله نقلیه نیز نمایش داده میشود و افسر فقط کافیست اطلاعات وسیله نقلیه و علت تصادف را ثبت کند. به این ترتیب پیامکی برای راننده غیر مقصر ارسال میشود و وی با همین پیامک میتواند به بیمه شخص ثالث مقصر در حادثه مراجعه کند.
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره ارتباط برخط بیمهها با سامانه و تبلتپلیس توضیح داد: بیمه مکلف هست با شماره کد رهگیری که راننده غیر مقصر در اختیار دارد وارد سامانه خود شود و خدمات بیمهای را به شخص غیر مقصر ارائه دهد. درواقع شرکتهای بیمه به صورت بر خط با این سامانه و تبلتها در ارتباط هستند و سوابق را بررسی کرده و خسارت غیر مقصر را پرداخت میکنند.
سرهنگ مومنی، حذف تصادفات صوری و صحنهسازیها و جلوگیری از دستکاری کروکیها را مزیت مهم ترسیم الکترونیکی کروکیها دانست و افزود: وقتی اطلاعات فرد در سیستم وارد میشود به کارشناس ما اعلام میکند که این راننده چند بار تا به حال سابقه تصادف داشته، نمرات منفی او بررسی و تمام سوابق فرد به افسر اعلام میشود و از تصادفات صوری، جعل و کلاهبرداری جلوگیری میشود.
به گفته معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ، از زمانی که کار با این تبلتها شروع شده نیروهای پلیس روزانه ۴۰۰ کروکی ترسیم و تنظیم کرده اند در حالی که قبل از آن آمار ترسیم کروکی کاغذی روزانه ۲۰۰ برگ بود.
منبع: ایسنا
ارسال نظر