۱۰ آذر ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۹

هزینه تعمیرات پراید سال ۱۴۰۴ چقدر است؟

هزینه تعمیرات پراید سال ۱۴۰۴ چقدر است؟
قیمت قطعات پراید همیشه ثابت نیست و با توجه به نوسان بازار و تفاوت برند‌ها تغییر می‌کند
کد خبر: ۱۸۶۴۱

به گزارش کارنا، قیمت قطعات پراید همیشه ثابت نیست و با توجه به نوسان بازار و تفاوت برند‌ها تغییر می‌کند.

 هزینه تعمیر پراید بسته به کیفیت و برند قطعات نوسان بالایی دارد.

 هزینه خرید موتور کامل از حدود ۳۰ تا ۴۲ میلیون نوسان دارد و همین یک قلم می‌تواند خرج سنگینی روی دست راننده پراید بگذارد.

چه زمانی پراید را برای سرویس ببریم تعمیرگاه؟

برای استفاده بهینه از پراید باید به موقع سرویس‌های مختلف را انجام داد. روغن موتور هر ۵ تا ۶ هزار کیلومتر نیاز به تعویض دارد، مخصوصاً اگر بیشتر در ترافیک و مسیر‌های کوتاه رانندگی می‌کنید.

فیلتر روغن را هم باید همراه آن تعویض کرد. روغن ترمز هر دو سال یک‌بار باید نو شود، چون رطوبت می‌گیرد و کارایی ترمز کم می‌شود. ضدیخ هر ۳۰ تا ۴۰ هزار کیلومتر یا سالی یک‌بار، چه تابستان باشد و چه زمستان باید تازه شود تا سیستم خنک‌کاری سالم بماند.

شمع‌ها را بین ۲۰ تا ۳۰ هزار کیلومتر چک کنید و اگر موتور بد کار می‌کند زودتر عوضشان کنید. تسمه تایم را هم حداکثر هر ۶۰ هزار کیلومتر تعویض کنید تا ریسک آسیب جدی موتور از بین برود. لنت ترمز‌های جلو و عقب را هر بار که ماشین را سرویس دوره‌ای می‌برید بررسی کنید؛ اگر صدا، لرزش یا کاهش قدرت ترمز حس کردید سریع پیگیری کنید.

لیست قیمت قطعات اصلی پراید ۱۴۰۴

ردیف

قطعه

بازه / قیمت نمونه (تومان)

1

موتور کامل پراید یورو 2

31 تا 42 میلیون

2

موتور کامل پراید 4

30 الی 42 میلیون

3

کارتل روغن

490 الی 890

4

سرسیلندر

5.4 تا 13 میلیون (بسته به کاربراتوری، یورو 2 و 4 قیمت ها متفاوت )

5

لاستیک دو حلقه

3.4 تا 3.8 میلیون

6

کیت کلاچ (دیسک و صفحه)

2.7 تا 4.5 میلیون(بازه برندها و کیفیت‌ها فرق دارد)

7

لنت ترمز جلو

240 تا 970 هزار

8

لنت ترمز عقب

170 تا 650 هزار

9

تسمه تایم

300 تا یک میلیون و 200 (بسته به شرکتی یا معمولی یا کیت کامل)

10

تسمه دینام (معمولی وهیدرولیک)

150 تا 390 هزار

11

تیغه برف پاک کن

75 هزار تا 1.1 میلیون (پلاستیکی یا استیل)

12

شمع (هر عدد)

30 الی 150 هزار (برند و نوع/ایریدیوم یا معمولی)

13

فیلتر هوا، روغن و بنزین

49 تا 150 هزار (فلزی یا پلاستیکی).

14

اورینگ منیفولد هوا / واشر

40 تا 200 هزار (بسته به پک و برند)

15

واشر منیفولد دود

65 تا 150 هزار (نمونه‌های فلزی/کاغذی، برندهای مختلف)

16

واشر گلویی اگزوز

40 تا 150 (مدل و جنس متغیر)

17

واشر کارتل و توری اویل‌پمپ

60 تا 130 هزار

18

اویل‌پمپ

840 هزار تا یک میلون و 200

19

فشنگی روغن

72 تا 200 هزار

20

شلنگ‌های بخار روغن

40 تا 150 هزار

21

دریچه گاز و واشر درب سوپاپ

50 تا 120 هزار

22

واترپمپ

756 هزار تا یک میلیون و 300

23

تسمه دینام (معمولی وهیدرولیک)

150 تا 390 هزار

24

تسمه کولر

180 تا 350 هزار (از قدیمی تا شرکتی)

25

کاتالیزور

1 میلیون و 800 تا 5 میلیون و 500 (یورو 2 گرانتر است و قیمت برندهای مختلف متفاوت)

26

سوزن انژکتور (هر عدد)

520 تا 900 هزار

27

ترموستات

95 الی 400 هزار (بسته به برند و درجه باز شدن)

28

رادیاتور آب

1 میلیون و 485 تا 2 میلیون و 500 (نمونه‌های مختلف، برند و کیفیت متفاوت)

29

منبع انبساط

105 الی 200 هزار(نمونه‌های ساده موجود در بازار)

30

ضد یخ (1 لیتری)

73 تا 200 هزار (برندها و غلظت متفاوت)

31

شلنگ از رادیاتور به منبع انبساط

50 تا 130 هزار(بسته به برند)

32

شلنگ بالای رادیاتور

130 تا 185 هزار (نمونهٔ آرپیکو/الما و غیره

33

شلنگ پایین رادیاتور

150 تا 175 هزار

34

شلنگ بخاری کوتاه

85 200 هزار

35

شلنگ بخاری بلند

150 تا 200 هزار (بستگی به نوع و پک)

36

فشنگی آب (سنسور دما/فشنگی آب)

65 تا 202 هزار (نمونه‌های معمولی و اصلی)

37

پایه دسته‌موتور جلو

270 تا 740 هزار (بسته به شمارهٔ دسته و برند؛ شماره‌ها 1/2/3 قیمت متفاوت دارند)

38

دسته‌موتور بالا راست

(جزو دسته موتورهای شماره 1/2/3) 240 تا 600

39

دسته‌موتور جلو گرد

270 تا 435  (نمونه‌های «گرد» یا شماره 2)

40

رام زیر موتور

650 هزار تا یک میلیون و 100 مجموعه دسته‌ها قیمت جمعی متغیر

41

پمپ بنزین برقی داخل باک

2 میلیون و 200 تا 2 و 800

42

شلنگ برگشت از صافی به پمپ

550 تا 900 هزار

43

منبع کنیستر

90 تا 430 هزار

44

گیربکس کامل

17 میلیون تا 30 (131 – 132 – 141 – یورو 4 قیمت متفاوت)

45

کیت کلاچ (دیسک و صفحه)

2 میلیون و 700 تا 4 میلیون و 500 (بازه برندها و کیفیت‌ها فرق دارد)

46

سیم کلاچ

88 تا 700 (نوع فابریک یا طبی گرانتر است)

47

بوش‌های پدال کلاچ و ترمز (دوتایی)

10 الی 30 هزار

48

بوش‌های دوشاخه کلاچ و گیربکس

50 تا 200 هزار

49

لیور دسته‌دنده کامل

530 هزار تا یک میلیون

50

بوش لیور

50 تا 180 هزار

51

دنده کیلومتر داخل گیربکس

60 تا 220 هزار (خورشیدی و النگویی تفاوت دارد)

52

سنسور کیلومتر

200 تا 900 هزار (بسته به نوع و برند)

منبع:فرارو

ارسال نظر