۲۹ آذر ۱۴۰۴ - ۱۳:۳۹

قیمت سراتو هاچ‌بک در ایران اعلام شد

قیمت سراتو هاچ‌بک در ایران اعلام شد
در دورانی که بازار خودرو زیر سلطه کراس‌اوور‌ها و شاسی‌بلند‌ها قرار گرفته، کیا برخلاف جریان آب شنا می‌کند و یکی از محبوب‌ترین قالب‌های کلاسیک را دوباره زنده می‌کند؛ هاچ‌بکی جمع و جور، کاربردی و مهم‌تر از همه، خوش‌قیمت.
کد خبر: ۱۹۳۵۹

به گزارش کارنا، در دورانی که بازار خودرو زیر سلطه کراس‌اوور‌ها و شاسی‌بلند‌ها قرار گرفته، کیا برخلاف جریان آب شنا می‌کند و یکی از محبوب‌ترین قالب‌های کلاسیک را دوباره زنده می‌کند؛ هاچ‌بکی جمع و جور، کاربردی و مهم‌تر از همه، خوش‌قیمت.

سال‌هاست که بسیاری از خودروسازان، هاچ‌بک‌ها و سدان‌های کوچک را قربانی سود بالاتر کراس‌اوور‌ها کرده‌اند. کیا هم مدتی در همین مسیر حرکت کرد و با معرفی نسل جدید فورته یا همان سراتو، نسخه پنج در را از بازار آمریکا کنار گذاشت. اما حالا ورق برگشته است. K ۴ هاچ‌بک ۲۰۲۶ نه تنها بازگشتی به این کلاس محسوب می‌شود، بلکه با قیمتی وارد میدان شده که حتی طرفداران قدیمی این سگمنت را هم شگفت‌زده می‌کند.

قیمت‌گذاری هوشمندانه؛ برگ برنده کیا

کیا K ۴ هاچ‌بک (نسل جدید سراتو هاچ‌بک) در سه تیپ عرضه می‌شود و نکته جالب اینجاست که اختلاف قیمت آن با نسخه سدان بسیار ناچیز است. قیمت پایه ۲۶،۰۸۵ دلار (با احتساب هزینه تحویل) تنها حدود ۵۰۰ دلار بیشتر از سدان است؛ رقمی که با توجه به کاربردی‌تر بودن هاچ‌بک، کاملا منطقی به نظر می‌رسد.

تیپ‌های بالاتر هم با افزایش تدریجی قیمت، امکانات و توان فنی بیشتری ارائه می‌دهند و سقف قیمت این خانواده هنوز هم زیر مرز ۳۰ هزار دلار باقی می‌ماند؛ چیزی که این روز‌ها کمتر دیده می‌شود.

قیمت نسل جدید سراتو هاچ‌بک اعلام شد

پیشرانه‌ها؛ از اقتصادی تا اسپرت

در نسخه پایه EX، کیا سراغ همان فرمول امتحان پس داده رفته است: موتور ۲ لیتری چهارسیلندر تنفس طبیعی با ۱۴۷ اسب بخار قدرت که به گیربکس CVT متصل شده و بیشتر برای مصرف روزمره و رانندگی آرام طراحی شده است.

اما اگر هیجان بیشتری می‌خواهید، تیپ‌های GT-Line انتخاب بهتری هستند. در این مدل‌ها، موتور ۱٫۶ لیتری توربوشارژ با ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۴ نیوتون متر گشتاور حضور دارد و با یک گیربکس اتوماتیک واقعی (نه CVT) همراه شده است. علاوه بر این، تنظیمات سیستم تعلیق هم کمی اسپرت‌تر شده تا K ۴ هاچ‌بک حس رانندگی پویاتری ارائه دهد.

در میان تمام نکات مثبت، یک خبر احتمالا برای طرفداران رانندگی کلاسیک ناامیدکننده است؛ کیا برای K ۴ هاچ‌بک گیربکس دستی در نظر نگرفته است. تمام نسخه‌ها فقط با گیربکس‌های اتوماتیک عرضه می‌شوند؛ تصمیمی که شاید منطقی باشد، اما دل عاشقان خودرو‌های دنده‌ای را می‌شکند.

فضای بار؛ دلیل اصلی انتخاب هاچ‌بک

یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت هاچ‌بک‌ها، کاربردی بودن آنهاست و K ۴ در این بخش ناامیدکننده نیست. فضای بار ۶۲۸ لیتری با صندلی‌های عقب در حالت عادی، اختلاف قابل‌توجهی با صندوق ۴۱۰ لیتری نسخه سدان دارد. جالب‌تر اینکه این عدد فاصله چندانی با برخی کراس‌اوور‌های کوچک مثل کیا سلتوس ندارد.

برای کسانی که استفاده روزمره، سفر‌های کوتاه و حمل وسایل برایشان اهمیت دارد، این مزیت می‌تواند تعیین‌کننده باشد.

امکانات رفاهی و ایمنی؛ فراتر از انتظار یک خودروی اقتصادی

کیا حتی در نسخه‌های پایه هم دست و دل‌باز بوده است. اپل کارپلی و اندروید اتو بی‌سیم، گرمکن صندلی‌های جلو، شارژر بی‌سیم گوشی و امکان به‌روزرسانی نرم‌افزاری از راه دور، همگی به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند.

در کنار اینها، مجموعه‌ای از ۱۶ سیستم کمک‌راننده پیشرفته شامل کروز کنترل تطبیقی و سیستم هشدار و جلوگیری از تصادف در نقاط کور، خیال راننده را از بابت ایمنی راحت می‌کند. برای علاقه‌مندان به امکانات بیشتر هم گزینه‌هایی مثل سیستم صوتی هارمن کاردن و فرمان گرم‌شونده در نظر گرفته شده است.

زمان ورود به بازار

کیا K ۴ هاچ‌بک مدل ۲۰۲۶ قرار است از اوایل سال آینده میلادی وارد نمایندگی‌ها شود. اگر به دنبال خودرویی جمع و جور، خوش‌قیمت و همچنان کاربردی هستید، این بازگشت می‌تواند یکی از خبر‌های خوب بازار خودرو در سال پیش رو باشد.

منبع:خبرآنلاین

ارسال نظر