به گزارش کارنا، EV ۹ یک شاسیبلند سه ردیفه از کیا است که با برچسب قیمت ۹۵ هزار دلاری روانه بازار شده است. موتور تمام برقی این خودرو در نسخه پایه ۲۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. شرکت کیا که بههمراه همکار تجاری و صنعتی خود، هیوندای، برخی از بهترین مدلهای برقی بازار را تولید میکند، حال گستره مشتریان متمولتری را هدف قرار داده است.
هرچند EV ۹ شاسیبلند محسوب میشود، اما مناسب استفاده خارج از جاده نیست. هر چند کیا برای نسخه دو موتوره این خودرو سیستم چهار چرخ محرک را بههمراه حالتهای گلولای، برف و ماسه تدارک دیده، اما بهتر است به آن بهعنوان یک مینیون بلندقامت، تازه، زیبا و جعبهای فکر کنید. این خودروی ۵ متری به رینگهای بزرگ ۲۱ اینچی مجهز شده که باعث جلب توجه هر بینندهای خواهد شد.
تمام مدلهای EV ۹ به باتری ۹۹.۸ کیلووات ساعتی مجهز خواهند شد که برای نمونه و در مدل «GT-S Line» نیروبخش دو موتور برقی میشود. موتورهای یادشده رویهمرفته ۳۸۰ اسب بخار قدرت تولید میکنند و میتوانند این غول کرهای را در عرض ۵.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسانند. کیا وعده داده که گستره مسافت قابلپیمایش این خودرو برابر ۵۰۰ کیلومتر باشد.
نسخه دیفرانسیل عقب این خودرو، اما برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها ۴ ثانیه زمان نیاز دارد و با هر بار شارژ کامل میتواند مسافتی ۵۶۰ کیلومتری را طی کند. وقتی به طرح بدنه EV ۹ نگاه میکنیم و فرم بدنه مکعبی آن را میبینیم انتظار خاصی از آیرودینامیک آن نداریم.
همانگونه که از یک خودروی تازه و برقی انتظار میرود، EV ۹ هم به ویژگیهای بهروز گوناگون مجهز شده است که از میان آنها میتوان به پارک خودکار، حالت «خزش» (که خودرو را بدون کمک راننده از مسیرهای تنگ عبور میدهد) و سیستم خودران برای تعویض خطوط در بزرگراهها اشاره کرد. با توجه به قیمت بالایی که کیا برای پرچمدار محصولاتش انتخاب کرده است، تقریبا همهچیز بهصورت استاندارد برای EV ۹ ارائه میشود.
سازنده برای همگامشدن با ترندهای روز، نهتنها از پیشرانهای برقی استفاده کرده بلکه کابین را هم از مواد قابل بازیافت ساخته تا ردپای کربن خود را بیشازپیش کاهش دهد؛ بنابراین درون EV ۹ خبری از پلاستیک یا چرم نیست و پنلها از مواد اولیه بازیافتی تهیه شدهاند. نتیجه بهرهوری از این مواد هم یک کابین تکرنگ و خاکستری با نمایشگرهای مختلف است که چندان حس خودروی لوکس را به کاربر خود القا نمیکند.
کیا با رونمایی EV ۹ پا به میدانی گذاشته که پیشتر زمین بازی برندهایی، چون آئودی و بیامو بوده که هیچ کدام هم آنطور که باید و شاید به موفقیت دست پیدا نکردند. پس کرهایها هنوز هم برای حکومت بر بازار این بخش فرصت دارند. آنها همین الان هم برندهایی، چون لندرور و ولوو را در بخش فروش شکست دادهاند و مشتریان EX ۹۰ با قیمت ۱۰۰ هزار دلار را به سمت خود جذب میکنند.
EV ۹ رویهمرفته یک پکیج مناسب برای خانواده به نظر میرسد که بهلطف تجهیزاتش میتواند یک خودروی آیندهنگرانه شمرد شود، گستره مسافت قابلپیمایش خوبی دارد که بههمراه عملکرد مناسب میتواند قیمت آن را توجیه کند. به نظر میرسد که این شاسیبلند خوشاندام پتانسیل تخصیص بخش قابلتوجهی از بازار را به سوی خود دارد. نظر شما درباره کیا EV ۹ چیست؟ آیا خوشاقبال خواهد بود یا به سرنوشت بیامو iX و آئودی Q ۸ ای-ترون دچار خواهد شد؟
منبع: خبر آنلاین
ارسال نظر