۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کاهش سوانح جاده‌ای در خراسان رضوی
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: مهم‌ترین اقدامات خراسان رضوی پیرامون ارتقای ایمنی سفر‌های نوروزی بود بطوریکه در تعطیلات نوروز شاهد کاهش سوانح جاده‌ای هستیم.
کد خبر: ۲۵۰۲

به گزارش کارنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی مهم‌ترین اقدامات اجرا شده در استان پیرامون ارتقای ایمنی سفر‌های نوروزی را تشریح کرد.

جواد خدائی افزود: خوشبختانه قبل از برگزاری ایام نوروز و پذیرش زائران نوروزی، اقدامات خوبی برای ارتقای ایمنی این سفر‌ها انجام شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: برگزاری جلسات شورای راهبری کاهش تصادفات استان و تاکید بر استفاده از همه ظرفیت‌های استان برای کاهش حوادث و تلفات، استفاده از توان نیرو‌های بسیجی در همکاری پلیس راه استان و تقویت نظارت و کنترل محور‌های استان با بهره‌گیری از ۱۰۰ نفر نیرو به صورت روزانه و تقویت توان عملیاتی پلیس راه استان با اختصاص روزانه ۵۰ دستگاه خودرو از دستگاه‌های اجرایی به پلیس راه استان؛ بخشی از اقدامات اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت دهیاران استان با استقرار خودرو‌های دهیاری با چراغ گردان در حاشیه محور‌های اصلی و پرتردد استان بویژه در ساعات عصر و شب، اجرای طرح تشدید برخورد با تخلفات سرعت در محور‌های استان با همکاری دستگاه قضایی و ارسال پیامک‌های هشداری و آموزشی از طریق تلفن همراه به کلیه رانندگان و سرنشینان در محور‌های ورودی استان «شمال جنوب و غرب استان»؛ از برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده برای مدیریت سفر‌های نوروزی بود که اجرا گردید.

خدائی با اشاره به اینکه بر اساس آمار نهایی اعلام شده توسط پلیس راه و پلیس راهور استان در حوزه‌های تصادف و فوتی‌ها کاهش داشته‌ایم، تصریح کرد: تا پایان روز نهم فروردین مجموعا در بخش درون شهری در فقره تصادفات ۲۲ درصد کاهش، در تعداد متوفی ۳۰ درصد کاهش و در بخش برون شهری نیز تا پایان روز نهم فروردین ماه در تعداد فقره تصادف ۲۰ درصد کاهش و در تعداد متوفی ۳ کاهش داشته‌ایم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر