به گزارش کارنا، داریوش امانی در ششمین همایش بینالمللی مدیریت ایمنی و ترافیک گفت: امیدوارم این کنفرانس راهگشای معضلات ما در کشور در بحث تصادفات و تلفات جادهای و چراغ راه دستگاههای اجرایی باشد.
این مقام مسئول با بیان اینکه یکی از ارکان اصلی حل معضلات، هماهنگ کردن تمامی دستگاههایی است که در ترافیک و حمل و نقل درگیر هستند، افزود: کاهش تلفات جادهای در نوروز امسال، نتیجه تشکیل شورای حمل و نقل بود.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای گفت: مسئولیت وزارت راه و شهرسازی بهبود شرایط زیر ساختی و حل معضلات اصلی در جادههای مواصلاتی کشور است.
امانی افزود: یکی از مشکلات ما عمر جادههای مواصلاتی است، به عنوان مثال جاده قم تهران برای سال ۱۳۵۷ است و بعد از سال ۱۳۸۷ این جاده دیگر در سطح سرویس و ترافیک جوابگو نیست و باید کاری میکردیم؛ در گذشته در اتوبان قم تهران فقط پایان هفتهها شاهد ترافیک بودیم، اما الان این جاده در طول هفته هم دارای ترافیک است.
این مقام مسئول گفت: در کشور ما، تولید ناوگان خودرویی و تولید گواهینامه همزمان با ایجاد زیرساختها نبوده و زیرساختها از این میزان تولید خودرو و راننده، جا ماندهاند.
معاون وزیر راه در خصوص نقاط پرحادثه افزود: معمولاً جادهای ساخته میشود و در طول زمان این جاده به جاده ناایمن تبدیل میشود، در واقع دسترسیها و تصمیمات محلی باعث ناایمن شدن جادهها میشود.
امانی با اشاره به اینکه سال گذشته ۸۸۷ نقطه پرحادثه شناسایی شد، گفت: تا پایان سال ۱۴۰۲، ۴۲۴ نقطه پرحادثه رفع خطر شد و تا پایان امسال هم نقاط باقی مانده رفع خطر میشوند.
این مقام مسئول با بیان اینکه از هزینه کل ساخت هر جاده باید ۴ تا ۶ درصد هزینه نگهداری کنار گذاشته شود، افزود: بر اساس نظرات کارشناسان، هزینه نگهداری ۲۳۰هزار کیلومتر جادههای کشور، ۲۳۰ هزار میلیارد تومان بوده و اخیرا به ۲۸۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.
رئیس سازمان راهداری و حمل نقل جادهای گفت: علاوه بر تعمیر جادهها، آموزش و فرهنگسازی و اعمال جریمه از دیگر اقداماتی است که باید صورت گیرد تا شاهد کاهش تلفات جادهای باشیم.
امانی با بیان اینکه وزارت راه تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات زیرساختی در جادههای کشور انجام میدهد تا عقب ماندگی در این مسائل را جبران کند، افزود: با برگزاری این همایشها امیدوارم به یک زبان مشترک بین دستگاههای اجرایی کشور برسیم و بتوانیم آمار تصادفات و جانباختگان را کاهش دهیم، حتی یک کشته در جادههای کشور نیز زیاد است و باید به صفر برسیم.
معاون وزیر راه با اشاره به اینکه هرچقدر دستگاهها همپوشانی و همواری داشته باشند، بسیار موثرتر خواهند بود، گفت: ما در کشور چندین شماره امداد رسانی در جادهها داریم، در صورتی که باید یک تلفن برای امداد رسانی باشد و بقیه دستگاهها زیرمجموعه آن خدمت کنند، زمانی مصوب شد شماره ۱۱۰ پاسخگوی مردم باشد و بقیه دستگاهها زیر مجموعه پلیس باشند، اما اینگونه نشد.
این مقام مسئول افزود: پایگاههای پلیس، هلالاحمر، راهداری و اورژانس نباید از هم جدا باشند و باید تجمیع شوند تا از هزینههای چندجایی جلوگیری شود و خدمت به مردم بیشتر و متمرکزتر شود.
منبع: خبرگزاری صدا وسیما
ارسال نظر