۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳
غول ژاپنی، خودران خود را با موفقیت آزمایش کرد
نیسان از سال ۲۰۱۷ در حال کار بر روی رانندگی خودران بوده و امروز اعلام کرد که آزمایش موفقیت‌آمیزی را در دنیای واقعی با استفاده از یک نمونه اولیه نیسان لیف انجام داده است. نیسان می‌گوید این گام بعدی در جهت ارائه یک سرویس حمل‌ونقل خودران تا سال ۲۰۲۷ است.
کد خبر: ۳۸۳۶

به گزارش کارنا، نمونه اولیه جدید نیسان لیف مجهز به مجموعه‌ای از ۱۴ دوربین، ۱۰ رادار و ۶ حسگر LiDAR است که نسبت به مدل قبلی پیشرفت قابل توجهی محسوب می‌شود. بیشتر این حسگر‌ها بر روی سقف نصب شده‌اند که این موضوع به طور قابل توجهی منطقه تشخیص خودرو را بهبود می‌بخشد و امکان شناسایی دقیق‌تری از محیط اطراف را فراهم می‌کند.
غول ژاپنی، خودران خود را با موفقیت آزمایش کرد
به این ترتیب، خودرو قادر است رفتار دیگر شرکت‌کنندگان در جاده و عابران پیاده را پیش‌بینی کند. این خودرو می‌تواند با مجموعه‌ای از سناریو‌های پیچیده روبرو شود و نمونه اولیه خود را در خیابان‌های یوکوهاما به خوبی اثبات کرده است.

هرچند قابلیت‌های خودران هنوز در سطح SAE Level ۲ قرار دارند، به این معنی که راننده باید همیشه آماده مداخله باشد. با این حال، این قابلیت‌ها احتمالاً تا زمان عرضه در سال ۲۰۲۷ بهبود خواهند یافت و نیسان در حال همکاری نزدیک با تمامی مراجع ذی‌ربط است تا اولین سرویس حمل و نقل کاملاً خودران را در توکیو، ژاپن ارائه دهد.

در همین حال، این خودروساز قصد دارد آزمایش‌ها را در منطقه Minato Mirai از سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۴ آغاز کند.
منبع: همشهری آنلاین

ارسال نظر