به گزارش کارنا، شاهمیرزایی با بیان اینکه طبق قانون فروشنده خودرو، واحد صنفی یا خودروساز باید دارای مجوز صنفی باشد گفت: براساس قانون اگر خودروسازی بخواهد به صورت خرده یا عمده خودرو بفروشد باید مجوز صنفی داشته باشد.
معاون وزیر صمت افزود: بنابراین با توجه به اینکه اختیاراتی از سوی شورای رقابت به وزارت صمت در خصوص خودرو داده شده است و بر اساس هماهنگی وزارت صمت با سازمان حمایت و معاونت صنایع خودرویی، مقرر شده فروشندگان خودرو، یعنی خودروسازان و شرکتها و نمایندگیها، ضوابط صنفی را رعایت کنند و ما نظارت را افزایش دهیم.
وی افزود: خودروساز در فروش اینترنتی باید قبل از دریافت وجه قرارداد را به مشتری ارائه کند و مشتری به طور کامل در جریان قرارداد قرار گیرد و اگر قبل از ارائه وجه دریافت کند تخلف است و در صورت تکرار این تخلفات شرکتهای متخلف به نهادهای نظارتی معرفی میشوند.
وی اظهار کرد: باید قرارداد فروش خودرو به طور شفاف در اختیار خریدار قرار گیرد و بنابراین براساس دستور وزیر صمت نظارتها بر نحوه رعایت ضوابط فنی فروش افزایش مییابد.
معاون وزیر صمت در ادامه همچنین تاکید کرد که ۳۱ تاییدیه خدمات پس از فروش در حوزه خودروهای وارداتی و ۸ تاییدیه در حوزه خودروهای برقی داریم.
وی در مورد وضعیت خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۱ تاییدیه خدمات پس از فروش واردات خودرو (در برندهای مختلف) داریم. ۸ مجموعه نیز در حوزه واردات خودروهای برقی تاییدیه خدمات پس از فروش گرفتهاند.
وی در مورد خدمات پس از فروش اتوبوسها نیز گفت: موانعی در حوزه خدمات پس از فروش اتوبوسهای وارداتی نداریم؛ در حال حاضر ۲۳۰ نوع اتوبوس تاییدیه خدمات پس از فروش دارند.
شاهمیرزایی افزود: توانایی ارائه خدمات را بر اساس شاخصهایی از جمله تعداد تعمیرگاهها، ابزارها و… تدوین کردهایم و شرکتهای بازرسی تخصصی بر شرایط رعایت استاندارد هم نظارت میکنند.
منبع: دنیای اقتصاد
ارسال نظر