۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۹
جذاب‌ترین شاسی بلند وارداتی در خیابان‌های تهران + عکس
اگر تصور می‌کنید همه خودرو‌های وارداتی به ایران، خودرو‌های چینی نه‌چندان جذاب هستند، شما را به تماشای تصاویر لاکچری‌ترین شاسی بلند جهان در خیابان‌های تهران دعوت می‌کنیم.
کد خبر: ۴۰۲۶

به گزارش کارنا، خودرو‌های وارداتی ممکن است به عنوان نماد استفاده از فناوری پیشرفته، طراحی جذاب یا کارایی بالا مورد توجه قرار گیرند. از آنجا که خودرو‌های وارداتی به کشور‌های مختلف بازار مصرفی انحصاری دارند، گاهی اوقات ممکن است مورد تقاضا بیشتری قرار گیرند و در نتیجه قیمت‌های آن‌ها بالا رود.

در شرایطی که عمده خودرو‌های وارداتی به کشور از مبدا چین وارد می‌شوند، تصور واردات خودرو‌های سوپرلاکچری رولزرویس، کمی دور از ذهن به‌نظر می‌رسد. اما اخیرا یک دستگاه رولزرویس کالینان در ایران رویت شده است و ما در این بخش به بررسی این خبر می‌پردازیم.

در نتیجه لغو ممنوعیت واردات خودرو‌های لوکس به‌صورت گذر موقت، حالا شاهد حضور رولزرویس کالینان، شاسی بلند لوکس برند اشرافی بریتانیایی در ایران هستیم.

تولید کالینان به‌عنوان نخستین شاسی بلند این خودروساز مشهور از نیمه دوم سال ۲۰۱۸ آغاز و عرضه آن به مشتریان نیز از سال ۲۰۱۹ شروع شد. جالب است بدانید که نام این شاسی بلند از نام الماس بزرگی که بخشی از گنجینه جواهرات سلطنتی بریتانیاست، اقتباس شده است.

رولزرویس مدعی است که کالینان به‌عنوان یک خودرو لوکس برای رانندگی در تمام مسیرها، حتی مسیر‌های آفرودی مناسب است. همچنین کالینان بعد از فانتوم، دومین مدل از خودرو‌های رولزرویس محسوب می‌شود که از آلومینیوم ساخته شده است.

در بحث فنی، کالینان از یک پیشرانه ۶.۷۵ لیتری دوازده سیلندر با همراهی توربوشارژ دوقلو برخوردار است که قدرت قابل توجه ۵۶۳ اسب بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتن‌متری را فراهم می‌کند. حداکثر سرعت شاسی بلند لوکس رولزرویس نیز ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد آن برابر با ۴.۸ ثانیه اعلام شده است.

جالب است که سیستم تعلیق در کالینان نسبت به دیگر محصولات رولزرویس متفاوت است و این شاسی بلند از سیستم تعلیق بادی بازنگری‌شده با مهندسی جدید و مخازن هوای بزرگ‌تر برخوردار است.

کالینان از نظر ابعاد نیز با ۵.۳۴ متر طول، ۲.۱۵ متر عرض، ۱.۸۳ متر ارتفاع و البته فاصله محوری ۳.۳ متری وضعیت خوبی دارد و ظرفیت بار آن در حالت عادی برابر با ۵۶۰ لیتر است. البته در صورتی که صندلی‌های عقب خودرو را بخوابانید فضای بار تا ۱۹۳۰ لیتر افزایش پیدا می‌کند.
منبع: تیتر کوتاه

ارسال نظر