تارا، ستاره باش
با شروع دوباره تحریمها در نیمه اول سال ۱۳۹۷، فرانسویها خیلی زود از بازار ایران رفتند و مونتاژ پژو ۳۰۱ که قرار بود در ایکاپ انجام شود، برای همیشه متوقف شد. بعد از این اتفاق تلخ، ایران خودرو توانست حق امتیاز استفاده از پلتفرم پژو ۳۰۱ را بگیرد.
به این ترتیب، ایران خودرو با تغییرات و اصلاحاتی روی پلتفرم PF۱ پژوسیتروئن، توانست پلتفرم ملی IKP۱ را برای خودش بسازد. اولین خودرویی که با این پلتفرم ساخته شده، خودرو تارا بود که در ابتدا با کد کارخانهای K۱۳۲ شناخته میشد. نسخه اولیه تارا در بهمن ۱۳۹۸ رونمایی، اما تولیدش از اواخر سال ۱۳۹۹ شروع شد و نهایتا در مدل ۱۴۰۰ برای اولینبار، به بازار آمد.
شرکت ایران خودرو برای رعایت استانداردهای ایمنی جدید، از سال ۱۴۰۲ دو آپشن «سنسور نور» و «سنسور باران» را به لیست تجهیزات استاندارد تارا دندهای V۱ اضافه کرد.
محور محرک: دیفرانسیل جلو
گیربکس: ۵ دنده دستی
پیشرانه: ۴ سیلندر TU۵ پلاس
حجم موتور: ۱.۶ لیتر
قدرت: ۱۱۳ اسببخار
گشتاور: ۱۴۴ نیوتنمتر
شتاب: ۱۲.۵ ثانیه
سرعت: ۱۹۰ کیلومتر برساعت
مصرف ترکیبی: ۷.۱ لیتر در صد کیلومتر
نوع بدنه: سدان جمع و جور
نوع شاسی: یکپارچه
نسل (کد اتاق): نسل اول (K۱۳۲)
طول: ۴۵۱۹ میلیمتر
عرض: ۱۷۴۸ میلیمتر
ارتفاع: ۱۴۶۶ میلیمتر
وزن: ۱۱۷۰ کیلوگرم
حجم باک: ۵۰ لیتر
برای مشاهده قیمت خودرو کلیک کنید.
ارسال نظر