پیشینه ورود پژو ۲۰۶ به بازار ایران به سال ۱۳۸۰ باز میگردد.
در دهه ۸۰ شمسی این هاچبک خوشچهره اروپایی، یکی از مدرنترین خودروهای مونتاژی ایران بود، اما این روزها دیگر کمتر کسی احساس خوبی از دیدن ۲۰۶ در خیابانها دارد! ۲۰۶ در ابتدا شش تیپ مختلف داشت، ولی از سال ۱۳۹۱ فقط تیپهای ۲ و ۵ آن در خطوط تولید باقی ماندند.
مهمترین تغییر درمیان تیپهای ۲۰۶ برای تیپ ۲ آن اتفاق افتاد که از سال ۱۳۹۰ به ترمزهای ABS و همچنین ایربگ راننده مجهز شد و سپس از سال ۱۳۹۲ ایربگ سرنشین جلو نیز به آن اضافه شد. سری نخست تیپ ۵ نیز تا قبل از ۱۳۸۶ با قطعات مرغوب فرانسوی تولید میشد، اما بعدها و با داخلیسازی بیشتر آن، این روزها دیگر تفاوت کیفی چندانی میان تیپ۲ و تیپ ۵ وجود ندارد. افت شدید کیفیت، کهنهشدن طراحی و تکنولوژیهای قدیمی این خودرو، در کنار دوام فنی نهچندان زیاد آن باعث شده است که ۲۰۶ دیگر آن هاچبک دوستداشتنی دهه ۸۰ شمسی نباشد.
ایران خودرو از اوایل سال ۹۸، «سنسور عقب» و «سی دی پلیر» را از تجهیزات استاندارد خانواده ۲۰۶ حذف کرد و «ترمز دیسکی عقب» را هم از تیپ ۵ برداشت. در بهار ۱۴۰۱ ایران خودرو، پژو ۲۰۶ پانوراما را معرفی کرد که سقف شیشهای و رینگ آلومینیومی داشت و ترمز عقبش از نوع دیسکی بود. سایر ویژگیهای ۲۰۶ پانوراما دقیقا مشابه ۲۰۶ تیپ ۳ است.
ارسال نظر