۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۲
۸۸ دستگاه تردد شمار در زنجان فعال است
رییس اداره مدیریت راه‌های زنجان گفت: ۶۰ دستگاه ترددشمار برخط در مسیر‌های عادی بین شهری و ٢٨ دستگاه کنترل سرعت در آزادراه‌های زنجان فعال است.
کد خبر: ۴۴۲۲

به گزارش کارنا،محمد محمدی افزود: ٣٢ سامانه برخط ثبت تخلفات عبور و مرور در آزادراه‌های زنجان – قزوین و زنجان – تبریز و ترانزیت زنجان – قزوین و زنجان – میانه همچنین سرچم – اردبیل برای ثبت سرعت‌های غیر مجاز نصب شده است.

وی اضافه کرد: همچنین پنج سامانه توزین در حال حرکت در آزادراه زنجان – قزوین، ابهر - زنجان، زنجان - ابهر، بیجار – زنجان و دندی نصب شده است.

این مسوول با اشاره به گزارش‌های ارسالی این سامانه ها، ادامه داد:طی خرداد سال جاری حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو در جاده‌های استان تردد داشتند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه گذشته ۱۷ درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: بیشترین میزان تردد، ورود و خروج در استان در روز ۱۴ خرداد به تعداد ۱۶۲ هزار خودرو ثبت شد.

به گفته وی، بیشترین ترافیک طی این مدت نیز در مسیر شمالی آزادراه زنجان به قزوین با حدود ۷۳۹ هزار و ۶۵۴ وسلیه نقلیه با نرخ متوسط ۹۹۵ تردد در ساعت ثبت شد.

این مسوول با بیان اینکه ۲۳ درصد از کل تردد‌ها مربوط به وسایل نقلیه بوده است، گفت: بیشترین تخلفات هم سرعت غیر مجاز در محور سرچم- اردبیل، زنجان - میانه و آزادراه زنجان به تبریز گزارش شد.


رییس اداره مدیریت راه‌های زنجان ادامه داد: بیشترین سهم تردد پلاک‌های غیر بومی در مسیر‌های استان مربوط به استان‌های تهران و آذربایجان شرقی بوده است.

وی اظهار داشت: با فعالیت سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور در آزادراه ها، جاده ترانزیت و سامانه‌های توزین در حال حرکت، ۴۴ هزار و ۳۷۲ تخلف سرعت غیر مجاز و ۱۵ هزار و ۹۳۶ تخلف اضافه بار در استان ثبت شد.

محمدی افزود: این تعداد یک و نیم درصد از تردد‌های صورت گرفته در جاده‌های استان است که سهم قابل توجه سامانه‌ها را در کاهش تخلفات جاده‌ای نشان می‌دهد.

منبع:ایرنا

ارسال نظر