۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۲
اختصاصی
اختلال سامانه تخصیص تایر سرعت عرضه در بازار لاستیک را کاهش داده است
کندی سامانه تخصیص تایر سرعت عرضه در بازار لاستیک را کاهش داده است.
کد خبر: ۴۴۲۵

به گزارش کارنا، رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر روغن و پنچرگیران تهران بیان کرد: لاستیک به میزان نیاز در بازار موجود است، اما متاسفانه کندی سامانه تخصیص تایر سرعت عرضه در بازار لاستیک را کاهش داده است.

محمدرضا آل سارا در خصوص آخرین وضعیت بازار لاستیک عنوان کرد: خوشبختانه با افزایش عرضه نسبت به تقاضا شاهد تعادل عرضه و تقاضا در بازار لاستیک هستیم.

وی تاکید کرد: لاستیک به میزان نیاز در بازار موجود است و در تامین سایز‌های پرمصرف لاستیک نیز مشکلی وجود ندارد، اما متاسفانه کندی سامانه تخصیص تایر سرعت عرضه در بازار لاستیک را کاهش داده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر روغن و پنچرگیران تهران درباره قیمت لاستیک در بازار بیان کرد: هم اکنون قیمت‌ها در بازار لاستیک به نرخ مصوب نزدیک شده و تایر‌های سواری بر اساس نرخ اعلامی سازمان حمایت به فروش می‌رسند.

آل سارا در گفتگو با خبرنگار کارنا در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود تعادل عرضه و تقاضا در بازار لاستیک، وزارت صمت اصرار بر فروش تایر از طریق سامانه جامع تجارت دارد، گفت: دولت به منظور شناسایی فرآیند تولید، عرضه و توزیع تایر از ابتدا تا انتهای زنجیره اقدام به فروش لاستیک از طریق سامانه کرده است، اما سرعت بخشی در تامین نیاز بازار نیازمند سهولت دسترسی مصرف کنندگان به این سامانه است.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا فروش لاستیک از طریق سامانه بازار را در بلندمت دچار چالش نخواهد کرد، اظهار داشت: اگر بازار روال طبیعی خود را داشته باشد توزیع از طریق سامانه مشکلی در بازار لاستیک ایجاد نخواهد کرد، اما همان طور که اشاره شد باید دسترسی مصرف کنندگان به این سامانه تسهیل شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر روغن و پنچرگیران تهران همچنین درباره تامین تایر‌های سنگین در بازار لاستیک بیان کرد: خوشبختانه تایر‌های سنگین به میزان نیاز وارد کشور شده و تولیدات داخل نیز پاسخگوی نیاز بازار است. به لحاظ قیمت نیز ۹۵ درصد لاستیک‌های سنگین زیر قیمت مصوب به فروش می‌رسند.

ارسال نظر