۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۳
انواع خودرو اکستریم را بشناسید
برند اکستریم در حقیقت زیرمجموعه لوکس مدیران خودرو محسوب می‌شود.
کد خبر: ۴۵۴۰

به گزارش کارنا، اکستریم در حقیقت همان برند اکسید است که با این نام در بازار ایران عرضه می‌شود. مدیران خودرو پیش از این برندی با نام فونیکس تاسیس کرد که محصولات آن لوکس‌تر بود. حالا اکستریم در حقیقت یک سطح بالاتر از فونیکس از لحاظ لوکس بودن قرار می‌گیرد. در ادامه قصد داریم به معرفی انواع خودرو‌های اکستریم بپردازیم.

انواع خودرو‌های اکستریم
اکستریم یا در حقیقت اکسید با سه مدل TXL، VX و LX در بازار جهانی عرضه می‌شود. اکستریم وی ایکس هم اولین محصول مونتاژی در بازار ایران است که به زودی روانه بازار می‌شود. فعلا تنها قرار است خودروی وی ایکس به بازار ایران بیاید که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم.

مشخصات فنی اکستریم vx
اکستریم vx در بخش فنی از یک پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو بهره می‌برد. این پیشرانه حداکثر توان ۲۶۱ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۴۰۰ نیوتن. متر را ارائه می‌دهد. سیستم انتقال قدرت هم از نوع ۸ سرعت اتوماتیک آیسین ژاپن است. شتاب صفر تا صد این خودروی نزدیک به ۲ تنی به واسطه بهره گیری از گیربکس و پیشرانه هماهنگ روی حدود ۹.۴ ثانیه است. این نکته را نیز باید گفت که اکستریم vx از سیستم چهار چرخ محرک AWD بهره می‌برد.

در کنار تمام این موارد امکان انتخابت حالت رانندگی اکو، اسپرت، نرمال، شنی، آفرود و استاندارد در اکستریم VX وجود دارد.
انواع خودرو اکستریم را بشناسید
ایمنی اکستریم VX
اکستریم VX از لحاظ ایمنی در سطح بالایی قرار دارد. این خودرو مجهز به ۱۰ کیسه هوا برای راننده، سرنشین، جانبی راننده، سرنشین جلو و ردیف دوم، زانویی، کیسه هوای پرده جانبی برای ردیف دوم و سوم و کیسه هوای مرکزی جلو است. اکستریم VX پنج ستاره ایمنی دارد.

امکانات رفاهی اکستریم VX
از جمله امکانات رفاهی مهم اکستریم VX می‌توان به مواردی نظیر دوربین ۵۴۰ درجه اچ دی، سقف پانوراما، سیستم فرمان صوتی فارسی، تکیه گاه ساق پا، سردکن و گرمکن صندلی‌های سرنشینان جلو و عقب، تنظیم برقی تمام صندلی‌ها، رانندگی نیمه خودران، سنسور نور و باران، آینه الکتروکرومیک، تریم چرمی، ماساژور صندلی‌های جلو، صفحه نمایش تریبلکس، دسته دنده برقی، شارژر وایرلس، نورپردازی داخلی، آمپلی فایر ۱۰۰۰ واتی، ۲۳ بلندگو، سیستم رایحه افشانی داخلی و بلندگو برای پشت سری‌ها اشاره کرد.

قیمت نهایی اکستریم VX
قیمت نهایی اکستریم VX مبلغ ۴ میلیارد تومان اعلام شده است. فروش این خودرو از امروز ۲ تیر ماه ۱۴۰۳ شروع می‌شود. پرداخت فقط به صورت نقدی خواهد بود و خودرو به صورت ۴۵ روز کاری تحویل داده می‌شود.
منبع: روزگار خودرو

ارسال نظر