به گزارش کارنا، برخلاف سدان شاهین که بر اساس پلتفرم SP۱۰۰ ساخته شده، شاسیبلند کامپکت و جمعوجور سایپا روی پلتفرم SP۰ سوار است. به همین خاطر مینی شاسیبلند شاهین ابعاد کوچکتری نسبت به مدل سدان دارد. طبق گزارشهای به دست آمده، این خودرو را اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده وارد خط تولید سایپا میشود.
سایپا قصد دارد در محصولات بتنی بر پلتفرم SP۰ از جمله شاهین شاسیبلند، از پیشرانه ECS Plus گروه پژو-سیتروئن با کد M۱۶ استفاده کند؛ بنابراین میتوان حدس زد شاهین جدید با موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ روانه بازار شود که مهمترین مزیت آن، سازگاری با استاندارد آلایندگی یورو۴ است. این استاندارد تطابق عالی با کیفیت بنزین موجود در جایگاههای کشور دارد.
از طرف دیگر، احتمال میرود سایپا تغییراتی را برای بهبود و ارتقای عملکرد موتور انجام دهد. تا زمانی که شاهین شاسیبلند رسما توسط خودروساز رونمایی نشود، نمیتوان در مورد مشخصات قطعی آن صحبت کرد.
ارسال نظر