شاهین نامی فارسی است که در فرهنگ لغت دهخدا به نوعی پرندهی شکاری از خانوادهی باز منتسب شده است و استایل مدل سدان به عنوان اولین خودروی تولید شده از این پلتفرم با الهام از این پرندهی شکاری طراحی شده است.
دو سال پس از عرضه شاهین دندهای، شرکت خودروسازی سایپا سرانجام در پاییز ۱۴۰۲، نسخه اتوماتیک شاهین را هم به بازار آورد. قبل از هرچیز باید بدانید که شاهین اتومات، دارای گیربکس AT نیست بلکه از گیربکس CVT بهره میبرد که تیپ ترونیک هم دارد و قابلیت تعویض ۷ دنده مصنوعی را هم در اختیارتان قرار میدهد.
حالا که صحبت از گیربکس شد، این نکته را هم بگوییم که شاهین CVT، توانش را از همان موتور ۸ سوپاپ M۱۵TC میگیرد که قبلا در «شاهین دستی» نصب شده بود. در قسمت ظاهری، تفاوت خاصی میان شاهین دندهای و شاهین اتومات وجود ندارد البته اگر به دقت به جزییات هر دو مدل نگاه کنید، متوجه میشوید که سایپا در نسخه اتومات، جلوپنجره و قاب دستگیرهها را کرومی کرده است.
همچنین در انتهای سقف نیز «آنتن کوسهای» را میبینید که در شاهین دستی وجود ندارد. در نمای داخلی خودرو نیز متوجه قطعات «هیدروگرافی» کابین (شامل زیرآرنجی، ابرویی داشبورد و پنل دسته دنده) میشوید. ضمن اینکه «کفپوش سه بعدی» نیز بصورت استاندارد در اختیار خریداران شاهین اتومات قرار میگیرد. این خودرو همچنین به کروز کنترل و اسپید لیمیتر (محدودکننده سرعت) مجهز شده که کلیدهای مرتبط به آن، روی غربیلک فرمان، دیده میشود.
آخرین تغییر در کابین شاهین اتومات، مربوط به نمایشگر جدید خودروست؛ درحالیکه شاهین دستی از مانیتور ۷ اینچی بهره میبرد، اما شاهین اتومات دارای مانیتور ۱۰ اینچی است.
برای مشاهده قیمت خودرو کلیک کنید.
ارسال نظر