۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷
ترافیک در محور سوادکوه پرحجم است
رییس پلیس راه مازندران گفت: به دلیل انسداد محور‌های کندوان و هراز، ترافیک در سوادکوه به عنوان دیگر محور ارتباطی مازندران به تهران پرحجم است.
کد خبر: ۴۶۷۱

به گزارش کارنا، سرهنگ یدالله جهان‌تاب اظهار کرد: محور کندوان در محدوده تونل سه قلو و سیاه بیشه از ۳۱ خردادماه تا ۱۷ تیرماه جاری، از ساعت هشت صبح تا ۱۷ عصر وز‌های یکشنبه هر هفته به غیر از ایام تعطیلات رسمی و همچنین روز‌های قبل و بعد از تعطیلات چند روزه به دلیل اجرای عملیات رفع نواقص روشنایی تونل ها، مسدود و تردد خودرو‌ها از محور‌های جایگزین فیروزکوه و هراز امکانپذیر است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در محور کندوان محدوده کمرزرد، کیلومتر ۶۵ چالوس به کرج نیز از ۳۱ تیرماه جاری تا ۳۱ مردادماه امسال روز‌های یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه هر هفته به صورت ۲۴ ساعته و در صورت مساعد بودن شرایط جوی به علت اجرای عملیات گالری بتنی پیش ساخته، در مسیر شمال به جنوب محور یاده شده مسدود خواهد بود تردد خودرو‌ها نیز در طی این مدت از محور‌های جایگزین هراز و فیروزکوه امکان پذیر است.

وی تصریح کرد: محور هراز در محدوده قلابن نیز از ۲۴ اردیبهشت ماه تا ۲۰ شهریور امسال از ساعت هشت صبح تا ۱۷ عصر روز‌های یکشنبه، هر هفته به غیر ایام تعطیلات رسمی و همچنین روز‌های قبل و بعد از تعطیلات چند روزه به دلیل اجرای عملیات خاکبرداری و اصلاح شیب ترانشه، از کیلومتر ۶۴.۲ تا ۶۵، این مسیر مسدود بوده و تردد خودرو‌ها نیز در طی این مدت از محور‌های جایگزین فیروزکوه و کندوان امکان‌پذیر است.

رییس پلیس راه مازندران اظهار کرد: محور هراز در محدوده تونل سپاسد تا تونل تکاور نیز از ۱۷ تا ۲۰ تیرماه جاری از ساعت ۲۰ شب تا پنج بامداد روز‌های یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه، هر هفته به غیر از روز‌های ایام تعطیلات رسمی و همچنین روز‌های قبل و بعد از تعطیلات چند روزه به دلیل اجرای عملیات بهسازی سیستم روشنایی و تهویه تونل ها، از کیلومتر ۲۰ تا ۱۱۰، این مسیر مسدود است و تردد خودرو‌ها نیز در طی این مدت از محور‌های جایگزین کندوان و فیروزکوه امکان پذیر خوهاد بود.

سرهنگ جهان‌تاب با بیان اینکه محور‌های شمالی هم اکنون فاقد هرگونه مداخلات جوی است، وضعیت ترافیک در محور‌های هراز و فیروزکوه را در زمان حاضر عادی وروان اعلام کرد.

وی، رعایت نکردن حق تقدم، صحبت کردن با تلفن همراه، سرعت و سبقت غیرمجاز، نبستن کمربند ایمنی و حرکت در شانه خاکی را از جمله تخلفات حادثه‌ساز عنوان کرد و گفت: پلیس به شدت با این گونه تخلفات برخورد می‌کند و در صورت ثبت تخلف حادثه ساز، خودروی راننده متخلف ۷۲ ساعت به توقفگاه منتقل و برای گواهینامه راننده متخلف نیز نمره منفی درج خواهد شد.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره‌های ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محور‌های مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این تردد‌ها در محور‌های اصلی و بقیه درون شهری است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.
منبع: ایرنا

ارسال نظر