۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۸
اختصاصی
کوتاهی دولت در اجرای قانون ساماندهی صنعت خودرو + فیلم
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی: یکی از مصوباتی که طبق قانون ساماندهی صنعت خودرو می‌توانست بازار خودرو را از حالت دو نرخی و شکاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار آزاد خارج کند، واردات خودرو‌های نو و دست دوم بود که متاسفانه اقدام جدی از سوی دولت در این زمینه انجام نشد.
کد خبر: ۵۰۲۸

به گزارش کارنا، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کوتاهی دولت در اجرای قانون ساماندهی صنعت خودرو بیان کرد: واردات خودرو‌های نو و دست دوم می‌توانست بازار خودرو را از حالت دو نرخی و شکاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار آزاد خارج کند که متاسفانه اقدام جدی از سوی دولت در این زمینه انجام نشد.

جعفر قادری درباره ضرورت اجرای قانون ساماندهی صنعت خودرو عنوان کرد: یکی از مصوباتی که طبق قانون ساماندهی صنعت خودرو می‌توانست بازار خودرو را از حالت دو نرخی و شکاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار آزاد خارج کند، واردات خودرو‌های نو و دست دوم بود که متاسفانه اقدام جدی از سوی دولت در این زمینه انجام نشد.

وی ادامه داد: همچنین در واگذاری سهام دولتی خودروسازان به بخش خصوصی و خروج دولت از صنعت خودرو و همچنین حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه خودروسازی نیز کم کاری‌هایی صورت گرفته است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار کارنا یادآور شد: از دیگر الزامات صنعت خودروسازی کشور می‌توان به بهره گیری از روابط دیپلماسی برای ورود به بازار‌های منطقه‌ای اشاره کرد، اما واقعیت این است بدون افزایش تیراژ خودرو‌های داخلی، کاهش هزینه‌های تولید و ارتقای کیفی خودرو‌های تولیدی و همچنین ورود به بازار‌های منطقه‌ای امکان پذیر نخواهد بود؛ لذا دولت می‌تواند با ادغام خودروسازان کوچک و بزرگ تیراژ تولید خودرو در کشور را افزایش و میانگین هزینه‌های تولید را کاهش دهد.

قادری در پایان تصریح کرد: از آنجا که کشور ما از تولیدکنندگان بزرگ خودرو در دنیا با بازاری بزرگ است باید با باز گذاشتن مرز‌ها و رفع محدودیت‌های تعرفه‌ای زمینه را برای ورود خودرو‌های خارجی و ایجاد فضایی رقابتی در بازار خودرو فراهم کرد و در کنار آن با حمایت از تولیدات داخل و توسعه صادرات، کیفیت خودرو‌های داخلی را ارتقا داده و خودروسازی را به سوی رقابتی شدن پیش ببریم.

تعداد بازدید : 6

ارسال نظر