۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۷
پیش‌بینی مهم از نرخ خودرو
نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو معتقد است که واردات خودرو‌های کارکرده تاثیر مثبتی بر بازار خودرو‌های داخلی، مونتاژی و وارداتی خواهد داشت.
کد خبر: ۵۲۸۵

به گزارش کارنا، نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو اعلام کرد: تسریع در اجرای واردات خودرو‌های کارکرده تأثیر چشمگیری بر بازار خودرو‌های داخلی، مونتاژی و وارداتی خواهد داشت. علی خسروانی پیش‌بینی کرد این مصوبه منجر به شکستن حباب بزرگ خودرو‌های وارداتی، کاهش قیمت‌های غیرمنطقی مونتاژی و کاهش فاصله قیمتی کارخانه‌ای و بازار خودرو‌های داخلی می‌شود.

تأثیر واردات خودرو‌های خارجی مدل ۲۰۱۹ به بالا
خسروانی بیان کرد که واردات خودرو‌های کارکرده همانند واردات خودرو‌های نو، تأثیر زیادی بر کاهش نرخ خودرو‌ها خواهد داشت. وی افزود: بخش عمده‌ای از رفتار بازار خودرو به دلیل تأثیرات روانی است و اخبار نیز تأثیر زیادی بر آن می‌گذارد. با توجه به اینکه خودرو طی سال‌های اخیر به کالای سرمایه‌ای تبدیل شده، واکنش بازار به اخبار و جو روانی بسیار زیاد است.

کاهش قیمت‌ها پس از اعلام آیین‌نامه واردات
وی تصریح کرد: اعلام خبر ابلاغ آیین‌نامه واردات خودرو‌های کارکرده از هفته گذشته باعث کاهش قیمت‌ها در بازار شده است. خسروانی اضافه کرد که واردات خودرو‌های مدل ۲۰۱۹ به بالا توسط دولت اجرایی شده و این مصوبه که مورد درخواست مردم بوده، رضایت عمومی را به همراه خواهد داشت.

خسروانی تأکید کرد که دولت سیزدهم با اصلاح قوانین و حذف مانع‌هایی مانند شرط انتقال دانش فنی، واردات خودرو‌ها را تسهیل کرده است. وی افزود: اکنون قوانین پایین‌دستی نیز آماده و مصوب شده و فرآیند اجرا به زودی عملیاتی خواهد شد.

نتایج قرعه‌کشی خودرو‌های وارداتی که روز گذشته انجام شده، در روز شنبه ۶ مردادماه اعلام خواهد شد. متقاضیان می‌توانند نتایج را از طریق سایت سامانه یکپارچه عرضه خودرو‌های وارداتی مشاهده کنند.

تأثیر واردات خودرو‌های کارکرده بر بازار
وی بیان کرد که واردات خودرو‌های کارکرده تأثیر قابل توجهی در کاهش قیمت‌ها خواهد داشت. در بازار خودرو‌های وارداتی که بیشترین حباب نرخ را دارد، انتظار می‌رود بیشترین کاهش نرخ رخ دهد. همچنین قیمت‌های خودرو‌های مونتاژی نیز به قیمت‌های کارخانه‌ای نزدیک خواهد شد.

تغییرات در بازار خودرو‌های داخلی
خسروانی پیش‌بینی کرد که در بازار خودرو‌های داخلی نیز حباب قیمتی بین شرکت و بازار کاهش پیدا خواهد کرد. به عنوان مثال، پژو ۲۰۷ که درب کارخانه ۷۰۰ میلیون تومان و در بازار یک میلیارد تومان نرخ دارد، انتظار می‌رود این فاصله ۳۵ درصدی کاهش یابد.

در نهایت، نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تأکید کرد که کاهش قیمت‌ها در هر سه بخش بازار خودرو‌های داخلی، مونتاژی و وارداتی قابل مشاهده خواهد بود و واردات خودرو‌های کارکرده به کنترل قیمت‌ها و رضایت مردم کمک خواهد کرد.


وی پیش‌بینی می‌کند که این مصوبه منجر به شکستن حباب قیمتی خودرو‌های وارداتی، کاهش قیمت‌های غیرمنطقی خودرو‌های مونتاژی و کاهش فاصله قیمتی بین نرخ کارخانه و بازار خودرو‌های داخلی شود.

خسروانی با اشاره به تاثیر روانی اخبار بر بازار خودرو، می‌گوید که اعلام خبر آیین‌نامه واردات خودرو‌های کارکرده باعث کاهش قیمت‌ها در بازار شده است.

وی تاکید می‌کند که دولت سیزدهم با اصلاح قوانین و حذف موانع، واردات خودرو را تسهیل کرده و اکنون قوانین لازم برای اجرای این طرح آماده شده است.

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو پیش‌بینی می‌کند که در هر سه بخش بازار خودرو (داخلی، مونتاژی و وارداتی) شاهد کاهش نرخ خواهیم بود و این امر به نفع مصرف‌کنندگان خواهد بود.

منبع:سرانه

برچسب ها:

ارسال نظر