۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۶
تویوتا قابلیت دریفت خودکار را به خودرو‌های Supra اضافه کرد
مؤسسۀ تحقیقاتی شرکت خودروسازی تویوتا (TRI) و محققان دانشگاه استنفورد موفق به افزودن یک سیستم خودران جدید برای خودرو‌های Supra شدند، که توانایی انجام دریفت به صورت خودکار و حرفه‌ای را دارد.
کد خبر: ۵۲۹۱

به گزارش کارنا،  این فناوری با استفاده از هوش مصنوعی و سنسور‌های پیشرفته، قادر به انجام مانور‌های پیچیده و پرخطر به شکلی مشابه رانندگان حرفه‌ای است.

آویناش بالاچاندران، معاون رانندگی تعاملی انسانی TRI در این باره گفت: «راندن حرفه‌ای خودرو و مدیریت شرایط بحرانی برای افراد عادی، همچنین حرکت دو خودرو پشت سر هم که با یکدیگر تعامل دارند و از برخورد با هم جلوگیری می‌کنند، یک نقطۀ عطف است و پیامد‌های گسترده‌ای برای ساخت سیستم‌های ایمنی پیشرفته در وسایل نقلیۀ مسافربری آینده نیز دارد.»

تویوتا قابلیت دریفت خودکار را به خودرو‌های Supra اضافه کرد

پروفسور کریس گردس که مدیر مشترک مرکز تحقیقات خودرو در استنفورد است، عنوان کرد: «خودرو‌ها هنگام دریفت شرایطی مانند رانندگی در برف یا یخ را دارند. این فناوری می‌تواند به موقع برای مدیریت از دست دادن کنترل راننده، درست مانند یک دریفت حرفه‌ای عمل کند. این سیستم کنترلی جدید می‌تواند ۵۰ راه‌حل در ثانیه ارائه دهد و تصمیم بگیرد که فرمان، دریچۀ گاز و ترمز در کدام شرایط به بهترین صورت عمل می‌کنند.»


در مسابقات دوئل و دریفت با اتومبیل‌های اصلاح شدۀ گراند تورینگ (GR) سوپرا، هوش مصنوعی از هر سفر در مسیر یاد می‌گیرد.

TRI مکانیسم‌های کنترل خودروی اصلی را توسعه داده است، در حالی که محققان دانشکدۀ مهندسی استنفورد مدل‌ها و الگوریتم‌های خودروی تعقیب‌کننده را طراحی کرده‌اند که برای تقلید (و عدم برخورد) از خودروی دیگر طراحی شده است. این خودرو‌ها با استفاده وای‌فای با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند و توسط GReddy و Toyota Racing Development بهینه شده‌اند. البته کار روی خودرو‌های خودران برای استنفورد جدید نیستند و گروهی از محققان در سال ۲۰۱۵ نیز یک DeLorean با این قابلیت طراحی کردند.

منبع:تک ناک

ارسال نظر