۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۸
اعلام نرخ جدید جریمه روزانه خودرو‌های فاقد معاینه فنی
مهدی میرزایی‌قمی، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران با اشاره به نرخ جدید جریمه ۱۰۰هزار تومانی عدم معاینه فنی خودرو‌ها گفت: پلیس موظف است برای خودرو‌های فاقد معاینه فنی مشمول در ازای هر روز تردد بدون گواهی مذکور نسبت به صدور قبض جریمه مطابق با قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی اقدام کند.
کد خبر: ۵۴۹۹

به گزارش کارنا، مهدی میرزایی‌قمی، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران افزود: علاوه بر جریمه نداشتن معاینه فنی معتبر، بخشی از جرایم تخلفات رانندگی مربوط به بروز ایراد در بحث ایمنی خودرو نظیر نقص در سیستم روشنایی درشب، استفاده از تجهیزات غیرمجاز، استفاده از لاستیک فرسوده یا غیر استاندارد، استفاده از شیشه دودی غیر استاندارد، نداشتن یا نقص چراغ جلو، عقب و راهنما، تولید آلودگی صوتی و صدای نامتعارف است که صحت و سلامت این موارد در مراکز معاینه فنی کنترل و ایرادات مربوط به آن برای رفع نقص شناسایی می‌شوند. شهروندان همچنین می‌توانند خارج از الزامات قانونی با مراجعه چندین مرتبه در سال به مراکز معاینه فنی از سلامت موارد ذکرشده، مطمئن شوند.

میرزایی‌قمی با تاکید بر این موضوع که الزامات مربوط به معاینه فنی در قانون به نحوی با محوریت ایجاد و نهادینه کردن فرهنگ نگهداشت صحیح خودرو‌ها در شهروندان پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: در مراکز معاینه فنی، خودرو‌های شخصی که به‌صورت سالانه مراجعه می‌کنند از لحاظ داشتن حداقل ایمنی‌های لازم برای تردد کنترل می‌شوند. ولی موضوع اینجاست که آیا این ارزیابی دال بر تداوم سلامت فنی و ایمنی خودرو در بازه زمانی یک‌ساله است؟ بدون تردید به این صورت نیست و برای حفظ شرایط ایمن و اطمینان از عدم انطباق با مقررات حاکم بر ایمنی و انتشار گاز‌های آلاینده برای خودروها، نگهداشت و بازدید خودرو نیز باید بر اساس توصیه سازندگان آن در کنار مراجعه به مراکز معاینه فنی مورد نیاز است و این موضوعات مکمل یکدیگرند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به شهروندان توصیه می‌شود با عنایت به نیاز ارائه فیزیکی گواهی معاینه فنی به پلیس یا هنگام تعویض پلاک، در حفظ و نگهداری آن کوشا باشند و حتی‌المقدور سعی شود با توجه به جنس کاغذی این گواهی و نیاز به نگهداری آن در طول سال حتما برای حفاظت از آن از طلق پرس استفاده کنند.
منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر