۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱
سه‌شنبه؛ رکودی‌ترین روز بورس در ۲ سال اخیر
امروز ارزش معاملات خرد سهام به رقم هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در ۲۲ ماه اخیر از مهر ۱۴۰۱ تاکنون است.
کد خبر: ۵۸۷۷

به گزارش کارنا، در معاملات روز سه‌شنبه ۱۶ مرداد ماه ۱۴۰۳، شاخص کل بورس تهران هزار و ۹۳۲ واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۲ هزار و ۵۸۰ واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با ریزش ۸۳۳ واحدی در رقم ۶۳۵ هزار و ۲۵۷ واحدی ایستاد.

شاخص کل فرابورس ۱۱ واحد افت کرد به رقم ۲۰ هزار و ۷۱۱ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با کاهش ۱۲۲ واحد به سطح ۱۰۹ هزار و ۴۴۵ واحد رسید.

خروج پول حقیقی از بورس تهران
روز سه‌شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی برای نهمین روز متوالی منفی شد و ۳۷۱ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.

امروز نماد شپنا بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن ۲۲ میلیارد تومان بود. پس از شپنا، نماد‌های خزامیا، فولاد، وبملت و فملی بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نماد‌های نوری، رنیک، کخاک، ذوب و شگویا تعلق داشت.

سه‌شنبه؛ رکودی‌ترین روز بورس در ۲ سال اخیر

نماد‌های اثرگذار بر شاخص کل بورس و فرابورس
امروز نماد‌های شپنا، خودرو و فولاد نماد‌های قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نماد‌های نوری، شستا و شپدیس از معدود نماد‌های سبز بازار بودند.

در فرابورس نیز نماد‌های خاور، فزر و حسینا بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل داشتند و نماد‌های شگویا، شاوان و نیان بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند.

در بین نماد‌های پرتراکنش بورس امروز نماد شپنا بیشترین تراکنش را داشت و ذوب و وبملت در رتبه‌های بعدی بیشترین تراکنش قرار گرفتند. در فرابورس نیز غشهداب، فرود و زبینا بیشترین تراکنش را داشتند.

ارزش معاملات سهام
امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۱۱ هزار و ۵۹۱ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۴ هزار و ۹۶۱ میلیارد تومان بود که ۴۳ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۲۱ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در ۲۲ ماه اخیر از مهر ۱۴۰۱ تاکنون است.

سه‌شنبه؛ رکودی‌ترین روز بورس در ۲ سال اخیر 

پرمعامله‌ترین سهم‌ها
در معاملات امروز نماد فملی بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۷۲ میلیارد تومان بود.

پس از فملی، فولاد بیشترین ارزش معاملات را داشت و شپنا رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد وبملت و شستا در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.


در جدول حجم معاملات نیز سهام ذوب با تعداد ۵۱۷ میلیون و ۲۱۴ هزار و ۴۲۷ سهم در صدر قرار گرفته است. شستا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به وبملت تعلق داشت. دو نماد وتجارت و فولاد نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس
در معاملات سه‌شنبه، ۴۸ نماد صف خرید داشتند و ۴۰۴ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۱۲ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۶۶ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۵ درصدی به رقم هزار و ۱۰۴ میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

سه‌شنبه؛ رکودی‌ترین روز بورس در ۲ سال اخیر

منبع:اکو ایران

ارسال نظر