به گزارش کارنا، علی بیات با اشاره به حوادث موتورسیکلتها اظهار کرد: هنگام وقوع تصادفات رانندگی، خودروها همواره مقاومت بیشتری از خود نشان میدهند، به طوری که امروزه وجود کیسه هوا و سیستمهای ایمنی بهطور قابل توجهی در حفظ جان سرنشینان مؤثر خواهد بود. در مقابل، راکبان موتور سیکلتها از چنین حفاظها و سیستمهای ایمنی بینصیب هستند و بههمین دلیل آمار مرگ موتور سواران دائماً در حال افزایش است.
وی افزود: به غیر از تجهیزات ایمنی، آسیبپذیر بودن موتور سیکلتها در برابر باد و دیگر شرایط آب و هوایی خاص که منجر به کاهش دید راکب و لغزنده شدن جاده برای وسیله نقلیه میشود، از دیگر عوامل مؤثر در افزایش آمار تصادفات و فوت موتور سواران به شمار میرود.
بیات در ادامه خاطرنشان کرد: نتایج برخی بررسیهای انجام شده نشان میدهد که در تصادفات علت مرگ حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد از موتورسواران، به دلیل وارد شدن ضربه به سر است. به عبارت دیگر با توجه به این آمار میتوان گفت که بیشتر راکبین موتورسیکلت از کلاه ایمنی استاندارد استفاده نمیکنند.
سرپرست صندوق تأمین خسارتهای بدنی استان البرز گفت: کاهش این آمار مستلزم اقدامات موثری از جمله آموزش صحیح و اصولی به راکبین، رعایت کامل قوانین مربوط به راهنمایی و رانندگی و اقدامات موثر سایر ارگانهای رسمی کشور از جمله نصب علائم جادهای، جادهسازی اصولی، ترمیم وضعیت کف معابر و اقدامات بازدارنده و کنترلی پلیس راهور است.
منبع:ایسنا
ارسال نظر