۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۱
جزئیات و شرایط فروش خودرو از فردا
ایران‌خودرو در اطلاعیه‌ای نحوه ثبت درخواست خرید ری را و برخی دیگر از محصولات خود را اعلام کرد. ایران خودرو در این اطلاعیه شرایط لازم برای شرکت در طرح ثبت درخواست خرید محصولات را که از طریق سایت www.ikcosales.ir اجرا خواهد شد تشریح کرده است. ثبت‌نام از روز چهارشنبه مورخ ۲۴ مرداد آغاز شده و تا ۳۱ همین ماه ادامه خواهد داشت. متقاضیان عادی لازم است برای ثبت‌نام اولیه، دارای ۲۳۰ میلیون تومان وجه در حساب وکالتی که در بانک‌های عامل افتتاح می‌کنند، باشند.
کد خبر: ۶۱۳۴

به گزارش کارنا، ایران‌خودرو در اطلاعیه‌ای نحوه ثبت درخواست خرید ری را و برخی دیگر از محصولات خود را اعلام کرد. ایران خودرو در این اطلاعیه شرایط لازم برای شرکت در طرح ثبت درخواست خرید محصولات را که از طریق سایت www.ikcosales.ir اجرا خواهد شد تشریح کرده است. ثبت‌نام از روز چهارشنبه مورخ ۲۴ مرداد آغاز شده و تا ۳۱ همین ماه ادامه خواهد داشت. متقاضیان عادی لازم است برای ثبت‌نام اولیه، دارای ۲۳۰ میلیون تومان وجه در حساب وکالتی که در بانک‌های عامل افتتاح می‌کنند، باشند.

در اطلاعیه ایران‌خودرو آمده که به منظور تسهیل خرید مصرف‌کنندگان واقعی خودرو، ایران خودرو در نظر دارد بخشی از ظرفیت تولیدات خود تا پایان سال ۱۴۰۳را به صورت طرح پیش‌فروش و فوق العاده طی اولویت بندی و در چارچوب مصوبات شورای رقابت و دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری، عرضه کند. فرآیند‌های این عرضه طی دو مرحله خواهد بود. مرحله اول وکالتی کردن حساب و مسدود کردن مبلغ تعیین‌شده (مختص متقاضیان عادی) و ثبت درخواست شرکت در اولویت‌بندی است. مرحله دوم پس از تعیین اولویت‌ها و مشخص شدن متقاضیان واجد شرایط است که این مرحله با فراخوان شرکت ایران خودرو برای انعقاد قرارداد و واریز وجه آغاز می‌شود. بر اساس ضوابط باید تا سقف ۵۰‌درصد قیمت خودرو در حساب بانکی متقاضی تا زمان انجام و اعلام اولویت بندی مسدود شود. بر این اساس مبلغ مسدودی در این طرح ۲۳۰میلیون تومان در نظر گرفته شده است. (الزام به وکالتی کردن و مسدودی حساب فقط برای متقاضیان عادی است.)

مبلغ اعلامی در این اطلاعیه در حساب متقاضی به درخواست خود به صورت اینترنتی یا حضوری در بانک‌های عامل، به ذی‌نفعی شرکت ایران خودرو مسدود می‌شود. در هر زمان که نیاز باشد متقاضی می‌تواند با اعلام انصراف، مسدودی را رفع و وجه را برداشت کند، بنابراین شرکت در اولویت بندی، منوط به وجود وجه در حساب تا زمان اجرای اولویت بندی خواهد بود. پس از اعلام اولویت بندی، مسدودی وجه بدون مراجعه به بانک رفع و مبلغ توسط متقاضی قابل برداشت است. پس از اتمام مهلت تعیین‌شده و در صورتی که تعداد درخواست ثبت‌شده از ظرفیت عرضه بیشتر باشد، اولویت‌بندی به صورت قرعه کشی تعیین می‌شود. ثبت درخواست در سامانه، هیچ‌گونه حقی را برای متقاضی برای ثبت نام و دریافت خودرو ایجاد نمی‌کند و تعهد شرکت ایران‌خودرو صرفا پس از اعلام نتایج اولویت بندی و ورود متقاضی به مرحله دوم با فراخوان شرکت ایران خودرو و قطعی کردن ثبت نام، انعقاد قرارداد و واریز وجه به حساب شرکت ایران خودرو شکل می‌گیرد.

دارا بودن گواهینامه رانندگی برای ثبت‌نام لازم است. (در صورت ابلاغ تغییرات در دستورالعمل، حذف می‌شود.) متقاضیانی که طی ۴۸ ماه گذشته، از شرکت‌های ایران خودرو و سایپا یا طی ۲۴ ماه گذشته از دیگر شرکت‌های خودروساز خودرو خریداری و این شرکت‌ها به نام آن‌ها فاکتور فروش صادر کرده باشند، نمی‌توانند در این طرح شرکت کنند. متقاضیانی که دارای پلاک انتظامی فعال هستند، امکان ثبت نام و خرید خودرو را ندارند. (افرادی که دارای یک پلاک انتظامی فعال بوده و عمر خودرو موضوع پلاک بیش ازپنج سال باشد از این ممنوعیت مستثنی می‌شوند.) متقاضیان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مشمول هیچ یک از شرایط فوق نبوده و فقط باید فرزند دوم یا بعد آن‌ها متولد تاریخ ۲۴ آبان ۱۴۰۰ به بعد باشند.

متقاضیان طرح جایگزینی خودرو‌های فرسوده (غیر از تاکسی)، مشمول هیچ یک از شرایط فوق (به استثنای بند ۶: شرط ممنوعیت اشخاص حقوقی) نبوده و فقط باید قبل از ثبت درخواست به سایت ستاد نوسازی خودرو‌های فرسوده به نشانی WWW.NNHK.IR مراجعه و نسبت به ثبت اطلاعات شخصی و اطلاعات خودروی فرسوده خود اقدام کنند. خودرو‌های قابل عرضه در این طرح شامل گروه محصولات پژو ۲۰۷ دستی، تارا، رانا پلاس، سورن پلاس بنزینی، هایما و محصول جدید ری راست.
منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر