۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۶
واگذاری فروش خودرو به خودروسازان هم به نفع تولیدکننده و هم مصرف کننده است
با بازگشت فروش به شرکت‌های خودروساز و قرعه کشی بر اساس ظرفیت تولید خودروسازان قطعا به نیاز‌های واقعی در بازار خودروپاسخ داده خواهد شد.
کد خبر: ۶۶۵۲

به گزارش کارنا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با بازگشت فروش به شرکت‌های خودروساز و قرعه کشی بر اساس ظرفیت تولید خودروسازان قطعا به نیاز‌های واقعی در بازار خودروپاسخ داده خواهد شد.

اکبررنجبرزاده با اشاره به حذف سامانه یکپارچه فروش خودرو و بازگشت فروش به شرکت‌های خودروساز اظهار داشت: متاسفانه سامانه یکپارچه فروش زمینه را برای تقاضا‌های غیرواقعی خرید خودرو فراهم کرده بود چراکه اغلب متقاضیان با هدف حفظ سرمایه اقدام به خرید خودرو کرده و این امر به رشد قیمت‌ها در بازار خودرو دامن زده بود.

وی افزود: همچنین از دیگر ایرادات سامانه یکپارچه فروش خودرو می‌توان به کوتاهی در دسترسی مردم به سامانه، مشخص نبودن طرف قرارداد و بلوکه کردن پول در حساب وکالتی اشاره کرد که موجب نارضایتی مصرف کنندگان از این نحوه فروش شده بود.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اکنون که فروش به شرکت‌های تولیدکننده واگذار شده و قرعه کشی بر اساس ظرفیت‌های شرکت‌های خودروساز انجام می‌شود قطعا شاهد پاسخگویی بهتر به نیاز‌های واقعی در بازار خودرو خواهیم بود.

رنجبرزاده با بیان اینکه بازگشت فروش به شرکت‌های خودروساز هم به نفع مصرف کننده و هم تولیدکننده است، تاکید کرد: خودرو کالای مصرفی است و با این روش فروش دیگر به خودرو به عنوان کالای سرمایه‌ای نگاه نخواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عرضه خودرو در بورس کالا را روش مناسبی برای فروش خودرو دانست و یادآور شد: کشف قیمت خودرو از طریق عرضه در بورس در صورتی که موجب افزایش بی رویه قیمت خودرو نشود، می‌تواند به تامین نیاز‌های تولیدکنندگان و مصرف کنندگان کمک کند.

ارسال نظر