۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۳
استفاده از قطعات ارزان برای سود بیشتر در صنعت خودروسازی + فیلم
قطعه سازانی در کشور داریم که به اروپا صادرات دارند، اما خودروسازان داخلی از آن‌ها خرید نمی‌کنند، چون بدنبال ارزانترین قطعات در بازار‌ها هستند.
کد خبر: ۶۶۶۵

به گزارش کارنا، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: قطعه سازانی در کشور داریم که به اروپا صادرات دارند، اما خودروسازان داخلی از آن‌ها خرید نمی‌کنند، چون بدنبال ارزانترین قطعات در بازار‌ها هستند.

سمیه رفیعی نماینده مردم تهران گفت: قطعات ارزان مشکل ایمنی دارند و آلایندگی ایجاد می‌کنند، مردم هزینه زیادی بابت خرید خودرو‌های ساخت داخل پرداخت می‌کنند، اما خودروساز صرفا به سود خود می‌اندیشد، در حالی که باید به رضایت مشتری و موضوعاتی نظیر مصرف سوخت توجه کنند.

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که مانع از اجرای سیاست‌های مدیریت مصرف سوخت در کشور می‌شود، موضوع تولید خودرو‌هایی است که مصرف سوخت بالایی دارند. امروز ما بعنوان یک کشور تولید کننده سوخت به یک واردکننده تبدیل شده ایم و علت هم تولید خودرو‌هایی با بن سازه‌های قدیمی است که مصرف سوخت بالایی دارند.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: در قانون ساماندهی صنعت خودرو تاکید شده که تولید خودرو‌های قدیمی باید متوقف شود، در خصوص خودرو‌های باری و تجاری نیز قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور تکلیف کرده که خودرو‌های باری قدیمی باید با خودرو‌های جدید جایگزین شوند.

وی افزود: ما نیاز داریم که رویه‌های غلط را در خودروسازی‌ها تغییر دهیم، امروز علیرغم اعلام سازمان ملی استاندارد مبنی بر لزوم توقف تولید برخی خودروها، اما افرادی هستند که مانع توقف تولید می‌شوند و ما شاهد ادامه تولید خودرو‌هایی با مصرف سوخت و آلایندگی بالا هستیم.

تعداد بازدید : 3

منبع:خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر