۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳
اختصاصی
دلایل اصلاح آیین نامه واردات خودروهای کارکرده تشریح شد
درباره دلایل این تجدید نظر با دو نفر از اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی به گفتگو پرداخته ایم که در ادامه می‌خوانید: 
کد خبر: ۷۱۵۲

به گزارش کارنا، تقریبا در روز‌های پایانی ماه گذشته بود که وزیر صمت در نخستین اظهار نظر خودرویی خود پس از استقرار در وزارت صمت از اصلاح بخشنامه واردات خودرو‌های کارکرده خبر داد. درباره دلایل این تجدید نظر با دو نفر از اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی به گفتگو پرداخته ایم که در ادامه می‌خوانید: 

حسنعلی محمدی، دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در این خصوص اظهار داشت: با توجه به ابهاماتی که در آیین نامه واردات خودرو‌های کارکرده وجود دارد و همچنین عدم تخصیص ارز لازم از سوی بانک مرکزی، دولت تصمیم گرفته است واردات خودرو‌های کارکرده را طبق آیین نامه جدید در پیش بگیرد.

وی یادآور شد: هرچند که بنده معتقد هستم که مردم کشور ما لایق بهترین‌ها هستند و امیدواریم شرایطی فراهم شود که مردم از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا در خودروسازی بهره‌مند شوند.

سید جواد حسینی کیا، نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره دلایل تجدید نظر دولت در آیین نامه واردات خودرو‌های کارکرده عنوان کرد: با توجه به اینکه موضوع خدمات پس از فروش یکی از الویت‌ها برای واردات خودرو‌های دست دوم است می‌بایست برای تضمین خدمات، تدبیری درست اندیشیده شود تا مالکان این خودرو‌ها در آینده با مشکل خدمات پس از فروش مواجه نشوند.

وی ادامه داد: مصرف سوخت و آلایندگی خودرو‌های کارکرده نیز از دیگر مسائلی است که باید هنگام واردات به آن توجه کرد تا به صرفه جویی در مصرف بنزین و کاهش آلایندگی در کشور منجر شود.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بحث تامین ارز  و میزان ارز مورد نیاز برای واردات خودرو‌های دست دوم نکته مهم دیگر است چرا که در حال حاضر الویت تخصیص و تامین ارز با خودرو‌های نو است که در حال انجام است.

نائب رییس کمیسیون صنایع و معادن درباره اجرایی شدن مصوبه واردات خودرو‌های کارکرده از سوی دولت اظهار داشت: واردات خودرو‌های دست دوم پس از تدوین آیین نامه جدید و طی کردن مراحل قانونی قطعا انجام شده و جای نگرانی نیست و امیدواریم با تدابیری که وزارت صمت اندیشیده به سرعت شاهد واردات خودرو‌های نو و کارکرده به کشور باشیم.

تعداد بازدید : 2

ارسال نظر