به گزارش کارنا، این پیشرفت میتواند بهطور قابلتوجهی نحوه شارژ خودروهای برقی را تغییر دهد و راهحل راحتتری ارائه دهد.
در ماه گذشته، خودروسازان و تامینکنندگان با ایجاد استانداردهای جدید برای اطمینان از اینکه شارژ بیسیم میتواند بهطور یکپارچه در برندهای مختلف خودرو کار کند، جهش بزرگی انجام دادند. استاندارد بینالمللی SAE J ۲۹۵۴ سازگاری بین پد شارژ زمینی و صفحه دریافت شارژ خودرو را در هر خودرو با همه برندها تضمین میکند.
این استاندارد همچنین تضمین میکند که اگر خودرو بهدرستی روی صفحه شارژ قرار بگیرد کارایی شارژ به حداکثر میرسد. کارشناسان بر این باورند که این ویژگی تراز میتواند در نهایت به وسایل نقلیه خودران اجازه دهد تا روی پدهای شارژ خود پارک کنند و روند پر کردن باتری را سادهتر انجام دهند.
شرکتهای تسلا، استلانتیس، هیوندای و فولکس واگن ازجمله خودروسازانی هستند که شارژ بیسیم را بهعنوان گزینهای برای مشتریان خودروهای برقی خود بررسی میکنند. اگرچه بلافاصله جایگزین شارژرهای پلاگین نمیشود، اما شارژ بیسیم روش کاربرپسندتری را ارائه میکند که در آن رانندگان بهسادگی روی یک جایگاه مشخصشده روی زمین پارک میکنند تا باتری وسیله نقلیه خود را شارژ کنند.
استاندارد J ۲۹۵۴ براساس فناوری توسعهیافته توسط تامینکننده آلمانی Mahle ساخته شده است و از میدان مغناطیسی با شدت کم برای اطمینان از تراز دقیق خودرو روی پد شارژ استفاده میکند. این سیستم توانایی انتقال تا ۱۱کیلووات نیرو را با راندمان چشمگیر ۹۳درصد در آزمایشهای آزمایشگاهی و میدانی، ازجمله در شرایط آبوهوایی چالشبرانگیز مانند برف و باران نشان داده است.
منبع:همشهری آنلاین
ارسال نظر