۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸
مروری بر مشخصات فنی پیکاپ کره‌ای موسو گرند-خان
موسو گرند-خان، نام پیکاپ کره‌ای شرکت KGM یا سانگ یانگ سابق است که قرار است توسط صنایع خودروسازی ایلیا به بازار ایران عرضه شود.
کد خبر: ۷۴۷۷

به گزارش کارنا، صنایع خودروسازی ایلیا در راستای توسعه سبد محصولات خود و تامین نیاز مشتریان قصد دارد خودرو موسو گرند-خان را که یک پیکاپ کره‌ای دو دیفرانسیل است را به بازار ایران معرفی کند. 

استقبال گسترده خریداران از پیکاپ‌های دو دیفرانسیل، عرضه انواع پیکاپ‌های مختلف چینی در بازار را افزایش داده است، اما پیکاپ معرفی شده توسط صنایع خودروسازی ایلیا دارای مزیت رقابتی ویژه‌ای با سایر رقبا در بازار است و آن کره‌ای بودن موسو گرند-خان است که می‌تواند معادلات بازار پیکاپ‌های چینی در کشور را برهم بزند.

 پیکاپ موسو بر اساس پلتفرم سانگ یانگ رکستون در سال ۲۰۱۸ طراحی و نسخه فیس لیفت آن در سال ۲۰۲۳ توسط شرکت KGM به بازار عرضه شده است.

 وجود خطوط منحنی و عضلانی، برجستگی گلگیرها، جلوپنجره بزرگ و طراحی چراغ‌های جلو شخصیتی جسورانه را به طراحی بیرونی موسو گرند-خان بخشیده است.

 طراحی داخلی این خودرو نیز به واسطه پوشش چرم صندلی‌ها، فرمان با کیفیت، سیستم گرم‌کن و تهویه صندلی‌ها، صندلی‌های برقی راننده، سرنشین جلو و عقب به همراه ایربگ‌های جانبی، نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچ و پنل پشت فرمان دیجیتالی ۱۲/۳ اینچ حس لوکس بودن را به راننده و سرنشین القا کرده و آن را در مقایسه با سایر رقبای چینی هم سگمنت خود متفاوت‌تر کرده است.

 موسو گرند-خان مجهز به یک پیشرانه چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ مجهز به سیستم پرخوران توربوشارژر به همراه اینترکولر با حجم ۲ لیتر توربوشارژ و قدرت ۲۲۵ اسب بخار (در ۵۵۰۰ دور در دقیقه) و حداکثر گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر (در ۱۵۰۰ دور در دقیقه) است. این نیرو توسط جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک در نسخه‌های دو دیفرانسیل به هر چهار چرخ خودرو انتقال می‌یابد. ضمن اینکه این خودرو به قفل دیفرانسیل تجهیز شده است.

مروری بر مشخصات فنی پیکاپ کره‌ای موسو گرند-خان

 وزن این پیکاپ ۲۱۹۰ کیلوگرم بوده و برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت از حالت سکون، به زمانی حدود ۱۲ ثانیه نیاز دارد. ظرفیت باک سوخت این خودرو ۷۰ لیتر و سیکل ترکیبی مصرف سوخت آن ۱۱.۶ لیتر برای هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش است. ظرفیت فضای بار این پیکاپ کره‌ای ۱۰۱۰ کیلوگرم بوده و قادر است تا سقف ۳ تُن وزن را یدک کند.

 یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های قابل توجه این خودرو که آن را از سایر رقبا متمایز می‌کند، وجود چهار رادار ایمنی همچون LCW-BSW-RCTW-SEW است که این امکانات عموماً در خودرو‌های سواری، کراس‌اوور و شاسی بلند به کار گرفته می‌شود.

در پایان باید گفت موسو گرند-خان به سبب طراحی جذاب، امکانات رفاهی فراوان و مشخصات فنی قدرتمند گزینه مناسبی برای علاقه‌مندان به خودرو‌های آفرود است و قطعا با ورود به بازار مورد استقبال پیکاپ سواران قرار خواهد گرفت.

گفتنی است این خودرو به زودی و در پنج رنگ مختلف مشکی متالیک، نقره‌ای متالیک، قرمز متالیک، سفید یخی و سبز متالیک به بازار عرضه خواهد شد.

ارسال نظر