۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴
جاده کندوان از فردا به مدت ۱۰ روز مسدود می‌شود
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چالوس گفت: محور کندوان از فردا یکشنبه ۱۵ مهر ماه تا ۲۵ مهر ماه به منظور اجرای طرح ایمن سازی به طور شبانه روزی به روی وسایل نقلیه مسدود می‌شود.
کد خبر: ۷۴۸۷

به گزارش کارنا، مهدی صفایی افزود: این طرح در قالب اجرای مرحله دوم نصب گالری بتنی پیش ساخته به طول حدود ۱۵۰ متر در نقطه حادثه خیز "کمر زرد" و تور سنگ هم در چهار نقطه حادثه خیز این محور ارتباطی در زمان تعیین شده آغاز می‌شود.

وی توضیح داد: ایمن سازی در ۱۴ نقطه دیگر این محور به منظور پیشگیری از ریزش سنگ با نصب دیواره‌های حفاظتی در منطقه سیاه بیشه و همچنین ساخت دیواره‌های سنگی در نقاط پرتگاهی از دیگر عملیاتی است که در این قرار داد قید شده و پیمانکار باید نسبت اجرای آن اقدام کند.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چالوس یادآور شد: اجرای طرح ایمن سازی محور کندوان از فروردین ماه سال گذشته درست همزمان با سقوط چندین مورد سنگ در نقاط حادثه خیز به ویژه کمرزرد به روی تعدادی خودرو و در نهایت کشته و زخمی شدن شماری از سرنشینان این خودرو‌ها آغاز شد. برابر آمار تاکنون در اجرای این طرح بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.


صفایی همچنین گفت: در زمان انسداد این محور پرتردد، کاربران جاده‌ای می‌توانند از گذرگاه‌های جایگزین سوادکوه و هراز تردد کنند.

وی افزود: کاربران جاده‌ای و مسافرین به منظور کسب اطلاع از آخرین شرایط ترافیکی و جوی محور‌ها و همچنین اطلاع از انسداد‌ها و یا محدودیت‌های احتمالی موجود در سطح جاده‌های استان می‌توانند در هر ساعت شبانه روز با شماره تلفن گویای ۱۴۱ تماس بگیرند. همچنین سایت WWW.۱۴۱.IR و اپلیکیشن تلفن همراه ۱۴۱ نیز تمامی اطلاعات لازم را در اختیار کاربران محترم قرار می‌دهد.

محور کرج - چالوس حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که حدود ۸۰ کیلومتر مربوط کندوان حوزه شهرستان چالوس و بقیه هم جزو حوزه جغرافیایی استان البرز است.

برابر آمار به طور میانگین روزانه در نیمه دوم سال حدود ۲۰ هزار دستگاه خودرو در این مسیر تردد می‌کنند و این آمار در فصول بهار و تابستان به ۵۰ هزار تردد در روز می‌رسد.

منبع:ایرنا

ارسال نظر