۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹
خاندوزی: سامانه یکپارچه خودرو منحل نمی‌شود
سخنگوی اقتصادی دولت گفت: هیچ تغییری درخصوص استفاده از سامانه یکپارچه در دولت صورت نگرفته و تا زمانی که استفاده از خودرو به‌عنوان کالای سرمایه‌ای برای برخی اقشار مطرح است و تفاضای مازاد بر نیاز القا می‌شود که می‌تواند منجر به افزایش قیمت شود، دولت اصرار دارد تا از سامانه یکپارچه استفاده کند و برنامه‌ای برای انحلال این سامانه در دست نیست.
کد خبر: ۷۵۷

به گزارش کارنا، سید احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری امروز با خبرنگاران با اشاره به آمار‌های اقتصادی گفت: هدف‌گذاری دولت سیزدهم این بوده که بتواند با ایجاد سیاست‌های ثبات اقتصاد کلان به کاهش سرعت موتور‌های خلق تورم در اقتصاد کمک کند؛ سیاست‌های مشخصی از جمله کنترل رشد نقدینگی خصوصا در ۱۰ ماه گذشته در دستورکار ستاد اقتصادی دولت بوده است.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص عرضه خودرو در سامانه یکپارچه، عنوان کرد: هیچ تغییری درخصوص استفاده از سامانه یکپارچه در دولت صورت نگرفته و تا زمانی که استفاده از خودرو به‌عنوان کالای سرمایه‌ای برای برخی اقشار مطرح است و تفاضای مازاد بر نیاز القا می‌شود که می‌تواند منجر به افزایش قیمت شود، دولت اصرار دارد تا از سامانه یکپارچه استفاده کند و برنامه‌ای برای انحلال این سامانه در دست نیست.

سخنگوی اقتصادی دولت اضافه کرد: خودروسازان در سال گذشته و اوایل امسال در چند مرحله، محصولات خود را در سامانه یکپارچه عرضه کردند و حدود ۲ میلیون نفر ثبت‌نام داشتند و حتما پاسخ به این میزان تقاضا هر ماه متناسب با میزان تولید است. بنایی برای عدم استفاده از سامانه یکپارچه مد نظر نیست

منبع: ایسنا

ارسال نظر