۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۱
هونگچی E-QM5؛ سدان برقی لوکس با کاربری های مختلف
هفته گذشته همزمان با هفته فراجا طی مراسمی نخستین خودرو‌های برقی ناوگان پلیس راه تحت عنوان هونگچی E-QM۵ توسط گروه بهمن تحویل پلیس شد.
کد خبر: ۷۷۵۵

به گزارش کارنا، هفته گذشته همزمان با هفته فراجا طی مراسمی نخستین خودرو‌های برقی ناوگان پلیس راه تحت عنوان هونگچی E-QM۵ توسط گروه بهمن تحویل پلیس شد.

همچنین گروه بهمن آمادگی دارد در صورت تمایل سازمان تاکسیرانی محصول سدان جدید و برقی هونگچی E-QM۵ را با کاربری تاکسی شهری روانه خیابان‌های تهران کند تا شهروندان پایتخت از تاکسی‌های در کلاس جهانی بهره‌مند شوند.

خودرو هونگچی توسط شرکت بی ام کارز که نشان تجاری خودرو‌های وارداتی گروه بهمن است وارد بازار خودرو ایران شده است.

هونگچی به معنای پرچم سرخ و از قدیمی‌ترین خودروسازان چین است و سال‌ها برای حزب کمونیست چین، لیموزین و خودرو‌های تشریفاتی تولید می‌کرد و پس از تغییر سیاست‌های اقتصادی در چین، خودرو‌های این برند مورد استفاده عموم مردم نیز قرار گرفت.

در حال حاضر این شرکت از زیرمجموعه‌های گروه خودروسازی فاو محسوب می‌شود و طیف متنوعی از خودرو‌های لوکس سدان، کراس اوور، ون و مینی ون را تولید می‌کند.
تولیدی:هونگچی E-QM5؛ سدان برقی لوکس با کاربری های مختلف

هونگچی E-QM۵ یک سدان لوکس برقی است که دارای ۵،۰۴۰ میلی متر طول، ۱،۹۱۰ میلی متر عرض و ۱،۵۶۹ میلی متر ارتفاع است و فاصله محوری آن هم ۲،۹۹۰ میلی متر اعلام شده است. فاصله محور زیاد این خودرو از کابین جادار و مناسب آن برای عموم مردم و همچنین ارگان‌های مختلف مانند پلیس و تاکسی‌های شهری و فرودگاهی حکایت دارد.

هونگچی E-QM۵ به لطف حضور سرتیم طراحی خودرو‌های رولزرویس در شرکت هونگچی شباهت زیادی به خودرو‌های برند رولز رویس دارد و از نظر سگمنت و ابعاد بدنه می‌تواند با خودرو‌هایی نظیر تسلا مدل ۳رقابت کند.

مهم‌ترین ویژگی در طراحی ظاهری این سدان لوکس برقی که آن را از سایر خودرو‌های چینی متمایز کرده طراحی چراغ‌ها است. در نمای جلو طرح آبشاری با خطوط عمودی ال‌ای دی و چراغ‌هایی به شکل چشم انسان را شاهد هستیم و در نمای عقب چراغ‌ها با فرمت L طراحی شده اند. رینگ‌های این خودرو نیز از طراحی جدید بهره می‌برند.

طراحی داخلی هونگچی E-QM۵ همچون سایر خودرو‌های برقی مینیمال و ساده است، اما وجود نمایشگر ۱۰ اینچی لمسی مالتی مدیا، تریم دو رنگ، کنسول بزرگ، شارژر وایرلس و ترمز پارک برقی، غربیلک فرمان سه شاخه، صندلی‌های با روکش چرم مصنوعی، تنظیم برقی صندلی شاگرد و ... حس خوبی را به سرنشینان القا می‌کند.

این خودرو مجهز به یک پیشرانه برقی ۱۴۰ کیلو واتی با توان باتری ۵ کیلو وات ساعتی است که در حالت شارژ کامل قادر به پیمایش مسافتی معادل ۴۵۱ کیلومتر است. شارژ خودرو هونگچی با شارژر‌های سریع در ۳۰ دقیقه به ۸۰ درصد می‌رسد.


از آنجا که هونگچی یک خودروی لوکس به شمار می‌رود دارای امکانات رفاهی بسیاری نیز است. این خودرو در نسخه فول آپشن به امکاناتی نظیر شیشه بالابر‌های برقی اتوماتیک، آینه‌های جانبی تاشونده برقی گرمکن دار، آینه وسط الکتروکرومیک، سقف پانوراما، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو منطقه ای، کروز کنترل هوشمند، سنسور نور، سنسور باران، صندلی‌های جلو برقی به همراه گرمکن و سردکن، نوربالای خودکار، سیستم اتو استارت/استاپ، سیستم مولتی مدیا با مانیتور و کلید‌های کنترل از روی فرمان، دوربین ۳۶۰ درجه، درب صندوق برقی، ترمز پارک برقی و اتوهلد مجهز است.

محصول وارداتی تمام برقی گروه بهمن در زمینه امکانات و سیستم‌های ایمنی نیز عملکرد خوبی دارد و به ۸ ایربگ، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، سیستم کمک حرکت در سربالایی، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، کروز کنترل تطبیقی، رادار بین خطوط، رادار نقطه کور، سیستم هشدار تصادف از جلو و سیستم هشدار تصادف از عقب مجهز است.

لازم به ذکر است شرکت بی ام کارز که بازوی وارداتی گروه بهمن است، شرایط فروش نقدی - اعتباری خودرو لوکس و تمام برقی هونگچی E-QM۵ را با قیمت قطعی ویژه مهرماه اعلام کرده است.

در طرح فروش نقدی هونگچی E-QM۵ که به صورت آنلاین و از طریق درگاه فروش گروه بهمن انجام می‌شود، قیمت خودرو دو میلیارد و ۱۳۷ میلیون و ۲۵۱ هزار تومان اعلام شده است.

زمان تحویل خودرو در این طرح فروش هفته دوم آذرماه سال جاری با سود انصراف ۱۷.۵ درصدی و جریمه تاخیر ۲.۵ درصدی اعلام شده و رنگ قابل انتخاب نیز سفید با تریم مشکی و مدل ۲۰۲۴ است.

گفتنی است خودرو هونگچی در این طرح فروش با گارانتی ۳ سال یا ۱۰۰ هزار کیلومتر به خریداران تحویل داده خواهد شد.

همچنین فروش اعتباری هونگچی با امکان انتخاب بازپرداخت ۱۲، ۱۸ و ۲۴ ماه با پیش‌پرداخت ۱ میلیارد و ۲۸۲ میلیون و ۳۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان انجام می‌شود. در مدل بازپرداخت ۱۲ ماه نیاز به چهار فقره چک سه ماهه به مبلغ ۲۴۲ میلیون و ۷۵۴ هزار و ۸۰۰ تومان خواهد بود.

در روش بازپرداخت ۱۸ ماهه نیز لازم به صدور ۶ فقره چک سه ماهه به مبلغ ۱۷۸ میلیون و ۷۲۹ هزار و ۷۰۰ تومان است و در روش بازپرداخت ۲۴ ماهه نیز به ۸ فقره چک به مبلغ ۱۴۱ میلیون و ۶۸۳ هزار و ۵۰۰ تومان نیاز خواهدبود.

نرخ سود تسهیلات در روش اعتباری ۱۲ ماه ۱۸ درصد و ۱۸ و ۲۴ ماه ۲۳ درصد تعیین شده است.

در روش اعتباری ۱۲ ماهه، بیمه بدنه یکساله به خریدار و در دو مدل بازپرداخت ۱۸ و ۲۴ ماهه نیز بیمه بدنه دو ساله از سوی شرکت به خریداران تعلق خواهد گرفت.

متقاضیان خرید هونگچی E-QM۵ از ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه سوم مهرماه جاری تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۳۰ مهرماه می‌توانند به صورت آنلاین و از طریق درگاه فروش گروه بهمن به آدرس https://bahman.iranecar.com/bmcars نسبت به خرید این خودرو اقدام کنند.

هونگچی E-QM5؛ سدان برقی لوکس با کاربری های مختلف

هونگچی E-QM5؛ سدان برقی لوکس با کاربری های مختلف

ارسال نظر