۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳
‌قطعه‌ساز‌ان قزوینی موفق به تولید گیربکس شش‌سرعته شدند
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: شرکت‌های قطعه‌سازی خودرو در قزوین برای نخستین موفق به طراحی و تولید گیربکس شش‌سرعته شدند که در حال حاضر هم این محصول در قزوین تولید انبوه می‌شود.
کد خبر: ۷۷۵۹

به گزارش کارنا، محسن رستمی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در حاشیه بازدید از شرکت تولیدکننده گیربکس خودرو در شهر صنعتی البرز با حضور معاون امور صنایع و جمعی از مسئولان اداره‌کل صمت استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: استان قزوین در بعضی از تولیدات در کشور قطب صنعتی محسوب می‌شود که یکی از آنها حوزه قطعات خودروست.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۰۰ واحد قطعه‌ساز خودرو در استان فعالیت دارند که عمده محصولات خود را برای شرکت‌های خودروساز ایران‌خودرو و ساپیا تولید می‌کنند و در حال حاضر بخش عمده گیربکس و قطعات خودروی این دو شرکت در قزوین تولید می‌شود.


مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین افزود: بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده گیربکس دستی کشور در استان قزوین قرار دارد؛ همچنین شرکت‌های قطعه‌سازی خودرو در قزوین برای نخستین موفق به طراحی و تولید گیربکس شش‌سرعته شدند که در حال حاضر هم این محصول در قزوین تولید انبوه می‌شود.

رستمی خاطرنشان کرد: یکی از قطعه‌سازان خودروی ما به تنهایی ۲۱۰۰ نفر اشتغال‌زایی مستقیم داشته است.

وی یادآور شد: عمده مشکل شرکت‌های قطعه‌ساز خودرو در استان قزوین تسهیلات جهت بازسازی و نوسازی خطوط تولید است که جذب این تسهیلات را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

منبع:تسنیم

ارسال نظر