۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۷
واکنش عضو شورا به تردد خودرو‌های پلاک شهرستان
رئیس کمیته حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه سربازان وظیفه پلیس راهور ساعت طولانی در گرما و سرما و آلودگی هوا ناچارند در خیابان‌ها مستقر شوند، خواستار ارائه خدمات به آنها شد.
کد خبر: ۷۸۰۵

به گزارش کارنا، مهدی اقراریان در دویست و هفتاد و یکمین جلسه شورا در واکنش به گزارش رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه باید از بخش خصوصی در کنترل تخلفات استفاده شود، اظهار کرد: در بسیاری از کشور‌های دنیا با استفاده از توان بازنشستگان پلیس مجموعه‌هایی برای مدیریت ترافیک شکل می‌گیرد و با استفاده از ابزار موجود، رضایت ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه ثبت تعداد خودرو‌هایی که امکان تردد در شهر دارند، باید مورد توجه قرار بگیرد، یادآور شد: در برخی موارد ساعت‌ها در بزرگراه‌ها حضور داریم و پلیس هم نمی‌تواند کاری کند. در این ساعات میلیون‌ها لیتر بنزین مصرف می‌شود و هدر می‌رود. پلیس آخر این خط است و شاهد این هستیم که شهرداری‌ها در ادوار مختلف با صدور مجوز‌های عجیب و غریب در معابر تنگ و باریک، باعث ایجاد ساختمان‌های بلند و برج‌های متعدد می‌شود.

اقراریان با تأکید بر اینکه با ساخت این ساختمان‌های بلندمرتبه ترافیک به شکل قابل توجهی ایجاد خواهد شد و در این شرایط پلیس باید چه اقدامی انجام دهد، گفت: باید کمیته‌ای در معاونت حمل و نقل و ترافیک شکل بگیرد تا بتواند هماهنگی‌های لازم را با پلیس راهور انجام دهد.


وی اضافه کرد: با وجود اینکه معاونت حمل و نقل و ترافیک تلاش می‌کنند ناوگان حمل و نقل عمومی را توسعه دهند، ضعیف‌ترین عملکرد کنترل حوزه حمل و نقل را شاهد هستیم و شاید با ایجاد دفتر هماهنگی با پلیس این شرایط تا حدی کنترل شود.

اقراریان با بیان اینکه سه خط از خیابان‌ها گرفته شده و شاهد گره‌های ترافیکی در برخی معابر هستیم، تصریح کرد: خیابان اکباتان به محلی به توقف وانت‌ها و ایجاد انبار در این وانت‌ها تبدیل شده است. پارک دوبله و سوبله خودرو‌ها در چهارراه گلوبندک هم ترافیک بالایی را ایجاد کرده که این موارد قابل کنترل است.

وی به تردد خودرو‌های دارای پلاک شهرستان اشاره کرد و افزود: سربازان وظیفه پلیس راهور ساعات طولانی در گرما و سرما و آلودگی هوا ناچارند در خیابان‌ها مستقر شوند که ترافیک را مدیریت کند و پیشنهاد بنده این است که سایبان‌هایی به عنوان حداقل امکانات برای آنها ایجاد شود. شهرداری تهران باید در این زمینه به پلیس کمک کند.

ارسال نظر