به گزارش کارنا، رییس انجمن صنفی کارفرمایی مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده درباره چرایی آمار بسیار پایین اسقاط موتورسیکلتهای فرسوده به بیان توضیحاتی پرداخت.
محمود مشهدی شریف با اشاره به اینکه آمار اسقاط موتورسیکلتهای فرسوده در نیمه نخست سال جاری تقریبا صفر بوده است، در خصوص علل عدم تمایل صاحبان موتورسیکلتهای فرسوده به اسقاط موتورسیکلت عنوان کرد: اسقاط موتورسیکلت چند مشکل اساسی دارد که یکی از آنها ارزش گواهی اسقاط است چراکه قیمت گواهی اسقاط موتورسیکلت بر مبنای خودروهای بنزینی و یک چهارم قیمت گواهی اسقاط خودروهای بنزینی (یک چهارم ۳۵ میلیون تومان) تعیین شده و معادل ۸ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان میباشد.
وی افزود: طبیعی است دارندگان موتورسیکلتهای فرسوده با قیمت ۸ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان انگیزهای برای تحویل موتورسیکلت خود به مراکز اسقاط نداشته باشند؛ لذا نیاز است گواهی اسقاط موتورسیکلتها از خودروهای سواری تفکیک شود.
رییس انجمن صنفی کارفرمایی مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده در گفتگو با خبرنگار کارنا ادامه داد: یکی دیگر از چالشها برای اسقاط موتورسیکلتهای فرسوده تعداد گواهی موردنیاز برای اسقاط است، زیرا تعداد گواهی برای موتورسیکلتهای ۱۰ سال کارکرد ۰.۲۵ گواهی و برای موتورسیکلتهای ۶ سال ساخت ۰.۵ گواهی میباشد. بر این اساس ارزش اسقاط موتورسیکلت بر مبنای تعداد گواهی در نظر گرفته شده بسیار ناچیز خواهد بود.
ارسال نظر