۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۶
اختصاصی
شانه خالی کردن تولیدکنندگان باتری از ارائه خدمات رایگان گارانتی + فیلم
شرکت‌های تولید کننده زیر بار هزینه گارانتی نمی‌روند و از فروشندگان باتری درخواست دارند که خود این هزینه را تقبل کنند.
کد خبر: ۷۸۷۳

به گزارش کارنا، نایب رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باتری و خدمات برق تخصصی خودرو تهران عدم تقبل هزینه گارانتی از سوی شرکت‌های تولیدکننده را از چالش‌های جدی در بازار باتری عنوان و بیان کرد: متاسفانه شرکت‌های تولید کننده زیر بار هزینه گارانتی نمی‌روند و از فروشندگان باتری درخواست دارند که خود این هزینه را تقبل کنند.

صمد شاه محمدی در تشریح آخرین وضعیت بازار باتری اظهار داشت: قیمت باتری متاثر از نرخ جهانی سرب که از مواد اولیه اصلی تولید باتری است، می‌باشد و خوشبختانه در یک ماه اخیر تغییر و نوسان قیمت خاصی را در بازار شاهد نبودیم.

وی افزود: میزان عرضه باتری در بازار نیز پاسخگوی تقاضا است و کمبودی در بازار وجود ندارد به این دلیل که تعداد خودرو‌های فرسوده به نسبت گذشته کاهش پیدا کرده و در اغلب خودرو‌هایی که از کارخانه خارج می‌شوند، باتری‌هایی نصب شده که حداقل تا دو سال نیاز به تعویض ندارد.

نایب رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باتری و خدمات برق تخصصی خودرو تهران در گفتگو با خبرنگار کارنا یادآور شد: یکی از موضوعاتی که به ایجاد چالش در بازار باتری دامن زده این است که تولیدکنندگان باتری قیمت تولیدات خود را متناسب با نرخ سرب افزایش می‌دهند، اما وقتی نرخ سرب کاهش پیدا می‌کند از کاهش قیمت‌ها خودداری می‌کنند.از این رو اتحادیه در تلاش برای به روز رسانی قیمت‌ها در بازار است.

 


شاه محمدی عدم تقبل هزینه گارانتی از سوی شرکت‌های تولیدکننده را از دیگر چالش‌ها در بازار باتری عنوان و بیان کرد: هنگامی که مصرف کننده باتری را خریداری می‌کند انتظار دارد خدمات گارانتی را به صورت رایگان دریافت کند، اما متاسفانه شرکت‌های تولید کننده زیر بار هزینه گارانتی نمی‌روند و از فروشندگان باتری درخواست دارند که خود این هزینه را تقبل کنند. اتحادیه نیز جلساتی را به منظور رفع این مشکل تشکیل داد، اما متاسفانه با تولیدکنندگان به توافق نهایی نرسیده ایم.

نایب رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باتری و خدمات برق تخصصی خودرو تهران با اشاره به مدت زمان گارانتی باتری‌های تولیدی اذعان داشت: زمان گارانتی باتری‌ها بسته به برند و نوع باتری از یکسال تا ۳۰ ماه می‌باشد.

ارسال نظر